Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Τόμος ϟΑ' (2020) | |||
Τὸ φαινόμενο τῆς τεχνολογίας ΙΙ 1. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2]. 2. Περιεχόμενα, [3-4]. 3. Προλογικό, [5 – 6]. 4. Ἀναστασίου Πέτκου, Σύγχρονη Φυσικὴ καὶ τὸ ὅριο τὴς ἀνθρώπινης γνώσης [7-17]. 5. Τέλη Τύμπα, Ἀπὸ τούς «Βίους Ἁγίων» στοὺς «Βίους μηχανικῶν» Γιὰ μία ἱστοριογραφία τῆς ἁγιογράφησης τῆς τεχνολογίας [19-31]. 6. Μιχάλη Μαριόρα, Ἡ τρομοκρατικὴ προπαγάνδα τῶν Τζιχαντιστῶν: Ἡ χρήση ψηφιακῶν καὶ ἠλεκτρονικῶν μέσων ἀπὸ τὸ ISIS [33-63]. 7. Δημητρίου Ἰω. Μπεκριδάκη, HOMO EX MACHINA. Ἡ Θεολογία ἡ Ἐπιστήμη καὶ τὸ πρόβλημα τῆς Τεχνικῆς [65-119]. 8. Βασιλείου Ν. Μανιμάνη, Στάσεις ἀπέναντι στὴν τεχνολογία [121-139]. 9. Χρήστου Κιούλου, Ἡ Ψηφιακὴ τεχνολογία συναισθηματικὴ ὑγεία καὶ ἐργασιακὲς σχέσεις: Ἡ ψυχοσυναισθηματικὴ ὑγεία ὡς ἀντικείμενο προστασίας [141-154]. 10. Παναγιώτη Μαλαχία, «Ἡ τεχνολογία τοῦ κακοῦ»: Ἡ νεοθρησκευτικὴ θεωρία τοῦ Δημοσθένη Λιακόπουλου γιὰ τὸν ἠλεκτρισμὸ καὶ τὴν ἠλεκτρικὴ τεχνολογία [155 – 184]. 11. Ἰδιόμελα: Ἰωάννας Ν. Παπαδοπούλου, Ἡ τεχνολογία στὴν ὑπηρεσία τῶν παραστάσεων στὸ ἀρχαῖο ἑλληνικὸ θέατρο: ἡ χρήση τοῦ ἐκκυκλήματος καὶ τοῦ γερανοῦ [185-194]. 12. Ἐπιλεγόμενα: Ἀλέξανδρου Κατσιάρα, Προπατορικὸ ἁμάρτημα καὶ τεχνικὸ πνεῦμα [195-230]. 13. In Memoriam: Ἀρχιμ. Γρηγορίου Δ. Παπαθωμᾶ Μνήμη πατρὸς Γεωργίου Μεταλληνοῦ, [231-235]. 14. Θεολογικὰ Χρονικά, [237-249]. 15. Περιοδικὰ ἀνάλεκτα, [251-258]. 16. Βιβλιοστάσιον, [259-280]. 17. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [281-282]. 18. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [283-285]. 19. Submission Guidelines for Prospective Authors, [286-287]. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]. Περιεχόμενα, [3-4]. Προλογικὸ, [5-6]. Χρήστου Καρακόλη, Οἱ περὶ Ἰουδαίων ἀπόψεις τοῦ ἱεροῦ Φωτίου, [7-31]. Christine Chaillot, Female diaconate in the Oriental Churches in the past and today, [33-63]. Dragan G. Karan, Ἡ ἐπίδραση τοῦ μανιχαϊσμοῦ στὴ χριστιανικὴ ἀνθρωπολογία κατὰ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη Δαμασκηνὸ, [65-90]. Γεωργίου Ἰω. Ἀνδρουτσόπουλου, Ἁγία Γραφὴ καὶ Σύνταγμα, [91-100]. Πρωτοπρ. Ἀθανασίου Γ. Μελισσάρη, Ψυχὴ καὶ σῶμα: ἑτεροβαρὴς διάκριση ἢ ἀδιάσπαστη ὁλότητα; [101-126]. Evi Voulgaraki-Pissina, Dialogue and Mission at the Intersection of Three Continents. The Case of Arabic Theology, [127-172]. Ioannis Pheidas, Die eucharistische Ekklesiologie Nikolaj Afanas'evs, [173-186]. Παναγιώτου Λ. Καμπούρη, Τὸ ζήτημα τῆς ἀθανασίας στὴν ἀρχαιοελληνικὴ καὶ τὴ χριστιανικὴ σκέψη καὶ σὲ Ἰουδαϊκὰ Ἀποκαλυπτικὰ ἔργα, [187-204]. Γεωργίου Καδιγιαννόπουλου, Ἡ διαπολιτισμικὴ θεώρηση τῆς φτώχειας στὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ τὸ Κοράνιο Νεκταρίου Κ. Κουτσουρουμπα, Τό «φιλόνεικον φρόνημα» ὡς νόθευση τοῦ συνοδικοῦ θεσμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, [205-227]. Νεκταρίου Κουτσουρούμπα, Τό «φιλόνεικον φρόνημα» ὡς νόθευση τοῦ συνοδικοῦ θεσμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, [229-249]. Δημητρίου Θ. Βαχαβιώλου, Πατριαρχικοὶ ὀφφικιάλιοι καὶ σταυροπηγιακὰ μοναστήρια σὲ σχέση ἀλληλεξάρτησης: Ὁ Πέτρος ὁ Πελοποννήσιος (ca 1730-1778) καὶ τὸ σταυροπηγιακὸ μονύδριο τοῦ Τιμίου Προδρόμου στὴν Τρύπη Λακωνίας, [251-269]. Λεωνίδα Κατσίρα, Ἡ Συμβουλευτικὴ παρέμβαση τῆς Ἐκκλησίας στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο, [271-294]. Ἰδιόμελα: Ἠλία Ἐ. Μαζοκοπάκη, Διατροφικὰ λιπίδια καὶ ψυχοσωματικὴ ὑγεία. Ἰατρικὴ καὶ θεολογικὴ προσέγγιση, [295-328]. In Memoriam: Δημητρίου Δ. Τριανταφυλλόπουλου, Κωνσταντῖνος Γρηγοριάδης (29.11.1929-6.4.2018), [329-337]. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [339-342]. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [343-348]. Βιβλιοστάσιον, [349-358]. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [359-360]. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [361-363]. Submission Guidelines for Prospective Authors, [365-366]. Ἀνθρωπολογία καὶ Μετανεωτερικότητα Ι 1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2] 2. Περιεχόμενα, [3-4] 3. Προλογικό, [5-18] 4. Michelina Tenace, L’Église catholique face aux défis anthropologiques posés par la post-modernité technologique [19-39] 5. π. Αὐγουστίνου Μπαϊραχτάρη, Ἡ αὐτονόμηση τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως ἔναντι τοῦ κεκελευσμένου Θεοῦ ὡς οἰκουμενικὴ πρόκληση τῆς Ἐκκλησίας [41-57] 6. Πέτρου Παναγιωτόπουλου, Χριστιανικὴ Θεολογία καὶ Σύγχρονη Τεχνολογία: Ἡ τιμὴ ἐπὶ τὸν ἄνθρωπον νὰ διαβαίνει [59-93] 7. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Θεολογία καὶ Τεχνητή Νοημοσύνη [95-124] 8. Γεωργίου Στείρη καὶ Ἀντωνίας Γκρέμη-Λιαδῆ, Ἄνθρωπος καὶ φύλο στὴν πρώιμη χριστιανικὴ γραμματεία [125-144] 9. Κωνσταντίνου Ζορμπᾶ καὶ Γεωργίου Καραγιάννη, Ἀπὸ τὸν Homo Sapiens στὸν Homo Technologicus [145-160] 10. Apostolos Michailidis, The Hindu concept of human nature and condition in a postmodern world [161-184] 11. Ἀγγελικῆς Ξαγοράρη, Ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος ἐνώπιον τῶν θεραπειῶν μέσῳ βλαστοκυττάρων καὶ κλωνοποίησης [185-212] 12. Ἀθανασίου Γερ. Μουστάκη, Πτυχὲς ἀνθρωπολογίας τῆς Καινῆς Διαθήκης καὶ ἡ προσδοκία τοῦ μετανθρώπου στὴ μετανεωτερικὴ ἐποχή [213-239] 13. Anastasios Akridas, Der sündige Mensch in Gemeinschaft der Engel (1QHa XI 20-25 [ΙΙΙ 19-24]) [241-250] 14. Ἰδιόμελα: Βασιλείου Σύρου, Ὁ Εὐστάθιος Θεσσαλονίκης γιὰ τὶς ἀπαρχὲς τοῦ κοινωνικοῦ βίου καὶ τὴν ἐξέλιξη τοῦ πολιτισμοῦ: Σημεῖα σύγκλισης μὲ τὸν πολιτικὸ στοχασμὸ τοῦ Δυτικοῦ Μεσαίωνα [251-285] 15. In Memoriam: Δημητρίου Ἰω. Τσιανικλίδη, Μνήμη Χρίστου Θ. Κρικώνη Ὁμοτίμου Καθηγητοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης [287-292] 16. Θεολογικὰ Χρονικά, [293-295] 17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [297-304] 18. Βιβλιοστάσιον, [305-312] 19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [313-314] 20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [315-317] 21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [318-319] 1. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2] 2. Περιεχόμενα, [3-4] 3. Προλογικό, [5-6] 4. Ἐμμανουὴλ Περσελῆ, Ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ διάσταση τῆς παιδείας καὶ μόρφωση τοῦ χαρακτῆρα [7-19] 5. Ἀχιλλέα Β. Παπατόλιου, Ἱεραποστολὴ καὶ κοινωνία [21-33] 6. Δημητρίου Κεραμιδᾶ, Ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος καὶ ἡ ὀρθόδοξη διασπορά. Ἐθνικοὶ πειρασμοὶ καὶ ἱεραποστολικὲς προκλήσεις [35-61] 7. Νικολάου Γ. Τσιρέβελου, Τὸ περιοδικὸ Πάντα τὰ ἔθνη ὡς ἀγωγὸς μετάδοσης τῆς Ὀρθόδοξης μαρτυρίας στὴν οἰκουμένη. Ἐπικοινωνιακὴ προσέγγιση [63-84] 8. Ἀλεξάνδρας Κουρουτάκη, Βυζαντινὴ παράδοση καὶ δυτικὲς ἐπιδράσεις στὴν ὀρθόδοξη ζωγραφικὴ θρησκευτικῶν εἰκόνων στὴν πόλη τῶν Χανίων (Κρήτη) κατὰ τὸν 20ὸ αἰῶνα [85-115] 9. Πρωτoπρ. Μιχαὴλ Βοσκοῦ, Ἡ Ἐκκλησία ὡς «τὸ μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν – νῦν δὲ ἐφανερώθη τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ» [117-130] 10. Φωτίου Ν. Παπανικολάου, Ἡ Νοερὰ Προσευχὴ στὸ περὶ Προσευχῆς ἔργο τοῦ Ὁσίου Νείλου τοῦ Ἀσκητοῦ [131-146] 11. Ἀναστασίου-Γρηγορίου Ἀκρίδα, Ἡ σχέση Ἰουδαίων καὶ Χριστιανῶν στὸ ἔργο τοῦ Ἰουστίνου Διάλογος πρὸς Τρύφωνα [147-162] 12. Σοφίας Καραγεωργάκη, Γνώση τοῦ Θεοῦ – Θέωση στὴν παλαμικὴ θεολογία [163-182] 13. Χρυσῆς Χρυσανθακοπούλου, Τὰ χριστιανικὰ στοιχεῖα τοῦ πρωτοβυζαντινοῦ οἴκου ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ Ἰωάννου Χρυσοστόμου [183-208] 14. Σταύρου Στεφανίδη, Πατριάρχης Ἰωακεὶμ Γ΄ (Α΄ πατριαρχία 1878-1884) καὶ ἐθνικὸ κέντρο [209-236] 15. Ἰδιόμελα: Ally Kateusz, Χριστιανὲς γυναῖκες στὴν Ἁγία Τράπεζα: Ἀρχαῖες μαρτυρίες γιὰ τὴν ἀνασύσταση τοῦ θεσμοῦ τῶν Διακονισσῶν [237-257] 16. Κριτικά: Ἐπιστολὴ ἀρχιμ. Χριστοδούλου Ταμπακόπουλου, [259-261] 17. Θεολογικὰ Χρονικά, [263-273] 18. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [275-285] 19. Βιβλιοστάσιον, [287-304] 20. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [305-306] 21. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [307-309] 22. Submission Guidelines for Prospective Authors, [310-311] |