Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Τόμος ϟΒ' (2021) | |||
Ἀνθρωπολογία καὶ Μετανεωτερικότητα ΙΙ 1. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2] 2. Περιεχόμενα, [3-4] 3. Προλογικό, [5-6] 4. Πρωτοπρ. Βασιλείου Καλλιακμάνη, Τί ἐστιν ἄνθρωπος; Θεολογικὲς ἀφετηρίες καὶ κοινωνικὲς προοπτικές [7-22] 5. Πρωτοπρ. Νικολάου Λουδοβίκου, Διαλογική (Βιο)τεχνολογία; Τὸ πρόβλημα τῆς (Βιο)τεχνολογίας ὡς ὁριστικῆς καὶ ἀμετάπτωτης οὐτοπίας: ἀπὸ τὸν Marx καὶ τὸν Heidegger στὸν Bostrom τὸν Stuart Russell καὶ τὸ σκοτεινὸ ἄστρο τῆς ἐπιθυμίας [23-50] 6. Σεργίου Θεοδωρίδη, Τεχνητὴ Νοημοσύνη: Τὸ τέλος τῆς Ἐποχῆς τοῦ Ἀνθρώπου; [51-70] 7. Κωνσταντίνου Κωτσιόπουλου, Οἰκογένεια Πολυπολιτισμικότητα καὶ Μετανεωτερικότητα [71-89] 8. Θεοφάνη Τάση, Ὑποσχέσεις ἀθανασίας: Μία συγκριτικὴ προσέγγιση ὁρισμένων ὄψεων τοῦ ὑπερανθρωπισμοῦ καὶ τοῦ τεχνικοῦ μετανθρωπισμοῦ [91-124] 9. Γεωργίου Σταυρόπουλου-Γιουσπάσογλου, Ὁ δυναμικὸς χαρακτήρας τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς στὴν ἀνθρωπολογία τοῦ Εὐαγρίου Ποντικοῦ [125-137] 10. Ἑλένης Κακλαμάνου, Μία ἀριστοτελικὴ θεώρηση τῆς σχέσεως ἠθικῆς καὶ οἰκονομίας [139-150] 11. Ἰωάννη Ξυδάκη, Μετανεωτερικότητα καὶ Διάχυτη Θρησκευτικότητα [151-178] 12. Σωτηρίου Δεσπότη καὶ Βασιλείου Φανάρα, Ὁ ρόλος τῆς πανδημίας κατὰ τὴν ἐμφάνιση καὶ διάδοση τοῦ Χριστιανισμοῦ τὸν 2ο αἰ. μ.Χ. καὶ ἡ ἐπίδραση τοῦ COVID-19 στὴ θρησκευτικότητα τοῦ 21ου αἰ. [179-216] 13. Ἰδιόμελα: Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ, Πέτρος ὁ Κναφεύς. Ὁ «Διονύσιος» τῶν Ἀρεοπαγιτικῶν ἔργων [217-300] 14. Ἐπιλογικὸ Ἀλεξάνδρου Κατσιάρα, Ἡ ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία ἐνώπιον μιᾶς νέας «κανονικότητας» (“new normal”) ἢ μιᾶς νέας «θρησκευτικότητας» [301-306] 15. Ἀνδρέα Ζαχαρίου, Ἐκφράζει ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς «αἵρεση καὶ παραλογισμό»; Ἀπάντηση στὴν ἀτεκμηρίωτη «κριτικὴ τοποθέτηση» τοῦ ἀρχιμανδρίτου Χριστοδούλου Ταμπακόπουλου [307-308] 16. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [309-317] 17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [319-326] 18. Βιβλιοστάσιον, [327-338] 19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [339-340] 20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [341-342] 21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [343-344] 1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2] 2. Περιεχόμενα, [3-4] 3. Προλογικό, [5-6] 4. Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου, Ἡ ἐκκλησιολογικὴ ἑρμηνεία τῶν ἐκφράσεων: «κοινωνία Πνεύματος» καί «κοινωνία τοῦ ἁγίου Πνεύματος». Μία δημιουργικὴ συνάντηση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ στὴ σκέψη τοῦ ἀπ. Παύλου [7-34] 5. Γεωργίου Δ. Μαρτζέλου, Δόγμα καὶ Φιλοσοφία κατὰ τὴν ὀρθόδοξη παράδοση [35-58] 6. Pablo Argárate, Μποροῦμε ἀκόμη νὰ μιλᾶμε γιὰ θέωση σήμερα; [59-74] 7. Ἐμμ. Γ. Βαρβούνη, Ἡ ἀνανέωση τῆς παράδοσης καὶ ἡ τέχνη τῆς ἁγιογραφίας. Τὸ παράδειγμα τῆς ἁγιογράφησης τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίου Γεωργίου Νέου Ψυχικοῦ [75-87] 8. Very Rev. Augustinos Bairactaris, Liberation Theology: Towards the re-configuration of society and re-creation of the Church in Latin America [89-104] 9. Στυλιανοῦ Δ. Χαραλαμπίδη, Ἕνας ἄγνωστος θεολογικὸς διάλογος στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο. Ἡ περίπτωση τῶν Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου καὶ Γεωργίου Χαλαβαζῆ [105-133] 10. Triantafyllos K. Boltetsos, Marriage for Clergy and Laity: Marriage Bond and Dissolution in the Eastern Orthodox Church [135-148] 11. Χρυσοβαλάντη Ἰωαννίδη, Δύο ἀνέκδοτοι Κανόνες τῆς A΄ Κυριακῆς τῶν Νηστειῶν: τὸ ὑμνογραφικὸ κείμενο καὶ τὸ μέλος τους [149-172] 12. Ἰωάννη Ἐ. Κωτούλα, Περὶ τοῦ Θηρίου στὸ Κοράνιο (ΚΖ΄ 84) [173-178] 13. Ἠλία Εὐ. Μαζοκοπάκη, «Τὸ ἅλας τῆς γῆς». Ἰατρικὴ καὶ Θεολογικὴ προσέγγιση [179-217] 14. Ἰδιόμελα: Ἀστερίου Ἀργυρίου, Τὸ Προγνωστικὸν τῶν Μοσκόβων (ἤτοι ὁ Μέγας Πέτρος ἀπελευθερωτὴς τῶν Ἑλλήνων) [219-255] 15. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [257-262] 16. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [263-268] 17. Βιβλιοστάσιον, [269-276] 18. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [277-280] 19. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [281-283] 20. Submission Guidelines for Prospective Authors, [285-286] Ἐλευθερία Ι 1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2] 2. Περιεχόμενα, [3-4] 3. Ἀλεξάνδρου Κατσιάρα, Προλογικὸ Ἐλευθερία [5-10] 4. Βασίλη Καραποστόλη, Ἡ ἐλευθερία τῆς σκέψης καὶ τὰ ὑποκατάστατά της [11-26] 5. Κωνσταντίνου Κωτσιόπουλου, Ἀπὸ τὸ διάταγμα τῶν Μεδιολάνων στὴ θρησκευτικὴ ἐλευθερία τοῦ Διαφωτισμοῦ [27-35] 6. George Kalantzis, The Freedom ‘To Be’. Karl Barth on Divine and Human Freedom: A Protestant View [37-58] 7. Σωτηρίου Δεσπότη, Ἐλευθερία «ἀπό» καὶ Ἐλευθερία «γιὰ νά» στὸν Ἀπόστολο Παῦλο: Πρὸς Ῥωμαίους 6-8. Μία συμβολὴ στὴν ἀνακάλυψη τῆς σημασίας τοῦ Βαπτίσματος στὴ Θεολογία τοῦ 21ου αἰ. [59-96] 8. Pooda Antoine de Padou, La mission évangélisatrice au service des libertés et de la liberation en Afrique [97-131] 9. Ἀντώνη Λ. Σμυρναίου, «Ἐλευθερία ἢ Θάνατος»: Οἱ περιπετειώδεις ποιότητες μιᾶς ἀκραίας διακινδύνευσης [133-172] 10. Πέτρου Παναγιωτόπουλου, Ἡ ἐλευθερία ὡς ἀνθρωπολογικὸ συστατικὸ καὶ ὡς ἐθνικὸ αἴτημα. Συναντήσεις καὶ τριβὲς στὸν Ἀγῶνα τῆς Ἀνεξαρτησίας [173-203] 11. Μαρίας Ἄντζελας Ἰέλο, Ἐλευθερία καὶ ἐξουσία τῶν γυναικῶν κατὰ τὴ μεσαιωνικὴ φεουδαρχία: οἱ περιπτώσεις τῆς Θεοδελίνδης καὶ τοῦ γυναικείου μοναχισμοῦ [205-225] 12. Διονυσίου Σκλήρη, Συνεργητικὴ ἐλευθερία πρὸς τὸν ὁρίζοντα τοῦ μέλλοντος: Ἡ ἔννοια τῆς ἐλευθερίας κατὰ τὸν ἅγιο Μάξιμο Ὁμολογητὴ καὶ ἡ ἐπικαιρότητά της σήμερα [227-247] 13. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ἡ ἐλευθερία τῆς βουλήσεως καὶ τὸ δόγμα τοῦ θείου θεσπίσματος στὴ μουσουλμανικὴ σκέψη [249-257] 14. Ἰδιόμελα: Μαρίας Σγουρίδου, Ἐλευθερία: Ἀπὸ τὴν ἰδεατὴ μορφὴ στὸν Δάντη, στὶς προσωποποιήσεις τοῦ Σολωμοῦ, τοῦ Foscolo καὶ τοῦ Κάλβου – Παράλληλες ἀναγνώσεις [259-273] 15. In Memoriam: Πρωτοπρ. Κωνσταντίνου Παπαθανασίου, Γεώργιος Π. Πατρῶνος: ὁ ἀκαδημαϊκὸς Διδάσκαλος καὶ θαυμάσιος Ἄνθρωπος (24.2.1935-15.8.2021) [275-283] 16. Θεολογικὰ Χρονικά, [285-289] 17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [291-295] 18. Βιβλιοστάσιον, [297-306] 19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [307-311] 20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [313-315] 21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [317-318] 22. Editorial Policy, [320] 0. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2] 1. Προλογικό, [5-6] 2. Δημητρίου Β. Γόνη, Νέων Πατρῶν (Ὑπάτης) Ἰωσήφ (1644 - 1657;) [7-20] 3. Δημητρίου Ν. Μόσχου, Ἱερωσύνη καὶ Μαρτύριο ἀπὸ τὶς ἐπιστολὲς Ἰγνατίου Ἀντιοχείας ἕως τὸ Μαρτύριο Πολυκάρπου – Συμβολὴ στὴ θεολογικὴ κατανόηση τῆς ἐξέλιξης τῶν θεσμῶν τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας [21-42] 4. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Ἡ Ἐκκλησία ὡς κοινωνία πίστης 5. Θεοφίλου Ἀμπατζίδη, «Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν» (Ματθ. 6 6. Φωτίου Ν. Παπανικολάου, Ἡ διδαχὴ τοῦ ἁγίου Διαδόχου Φωτικῆς γιὰ τὴ σύναψη Θεοῦ καὶ ανθρώπου: καρπὸς ἁγιογραφικοῦ ὑπομνηματισμοῦ μέσα ἀπὸ τὴν ἀσκητική του ἐμπειρία [115-141] 7. Alexandru Nicoara & Bogdan Ionescu, The Knowledge of God in the Light of Contemporay Gnoseolgy in Saint Basil the Great [143-153] 8. Ἀχιλλέα Δελλόπουλου, Ἡ θεανδρικὴ ἐνέργεια ὡς τετμημένη καύση καὶ κεκαυμένη τομή. Τὰ παραδείγματα στὴ Χριστολογία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμακηνοῦ [155-166] 9. Elias Ev. Mazokopakis, Stress-related fatal cardiovascular events in the Holy Bible [167-172] 10. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ἡ συνάντηση Ὀρθοδοξίας καὶ Ἰσλάμ: Ἡ Βυζαντινὴ καὶ ἀραβόφωνη ἀντιισλαμικὴ καὶ ἀπολογητικὴ γραμματεία καὶ ἡ σύγχρονη πραγματικότητα [173-190] 11. Ἀθανασίου Μπότα καὶ Ἀθανασίας Κρικώνη, Ἐπιχειρώντας –στὸ πλαίσιο τῆς θρησκευτικῆς ἐκπαίδευσης– νὰ σχεδιάσουμε μία καινοτόμο πρόταση στὴν κατεύθυνση τῆς ἀειφορίας [191-210] 12. Ἰδιόμελα, Μικτὴ Ὁμάδα ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος» 13. Θεολογικὰ Χρονικά, [265-274] 14. Περιοδικὰ ἀνάλεκτα, [275-279] 15. Βιβλιοστάσιον, [281-295] 16. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [297-298] 17. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [299-301] 18. Submission Guidelines for Prospective Authors, [302-303] 19. Editorial policy, [304] |