Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ


Τόμος ϟΔ' (2023)
1923-2023:
100 χρόνια τοῦ περιοδικοῦ Θεολογία

Τεῦχος 1

Διάχυτη Νέα Θρησκευτικότητα


1. Ἐξώφυλλο,
2. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2]
3. Περιεχόμενα, [3-4]
4. Προλογικό, [5-9]
5. Στυλιανοῦ Παπαλεξανδρόπουλου, Ἡ Διάχυτη Νέα Θρησκευτικότητα [11-22]
6. Peter Admirand, Horror Evil and Interreligious Dialogue: A Theologogical Analysis of Giddeon Falls (First Story Arc: Issues 1 – 6) [23-49]
7. Ἰωάννη Ξυδάκη, Ἱεροὶ χῶροι στὸν κόσμο τῶν βιντεοπαιχνιδιῶν [51-83]
8. Δημητρίου Οὐλῆ, Ἡ «διάχυση» τῆς θρησκείας στὸ κινηματογραφικὸ θέαμα: μία τυπολογία [85-123]
9. Ζαμπίας Ἀγριμάκη, Οἱ ὑπεράνθρωποι ἥρωες ἀπὸ τὴ ρομαντικὴ λογοτεχνία στην «ἐπιστημονικὴ φαντασία»: νέοι «μεσσίες» σὲ μιὰ ἐσχατολογία χωρὶς τέλος [125-161]
10. Δημητρίου Ἰω. Μπεκριδάκη, Ἡ Διάχυτη Θρησκεία καὶ ἡ ἐπαναμάγευση τοῦ Δυτικοῦ πολιτισμοῦ [163-201]
11. Λουκίας Ροδίτου, Ἡ γιόγκα στὰ διαδικτυακὰ μέσα ἐνημέρωσης ὡς μία μορφὴ τῆς Διάχυτης Νέας Θρησκευτικότητας [203-232]
12. Δημητρίου Σούκη, Διάχυτη νέα Θρησκευτικότητα: Τὸ σύμπαν ὡς ἀνώτερη δύναμη στὴν κοινωνία καὶ στὴν Πὸπ Κουλτούρα [233-246]
13. Ἰδιόμελα: Χρήστου Ἀθ. Τερέζη, Ἡ Ἐπιστολογραφία στὸ Βυζάντιο. Μελέτη περίπτωσης: ἡ Ἐπιστολὴ Α΄ Πρὸς Βαρλαὰμ τοῦ Γρηγορίου Παλαμᾶ [247-276]
14. Θεολογικὰ Χρονικά, [277-281]
15. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [283-289]
16. Βιβλιοστάσιον, [291-302]
17. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [303-306]
18. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [307-308]
19. Submission Guidelines for Prospective Authors, [309-310]
20. Editorial Policy, [312]
21. Ὀπισθόφυλλο,


Τεύχος 2

0. Ἐξώφυλλο,
1. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Βασιλείου Γιαννόπουλου, Κορονοϊὸς καὶ θεία Εὐχαριστία [7-19]
5. Σωτηρίου Δεσπότη, Ἀναψηλαφώντας τὰ ταξίδια τοῦ ἀποστόλου Παύλου στὴ Μεσόγειο [21-33]
6. Rev. Augustinos Bairachtaris, Confessing our sins and Confession of our hope; WCC advocating for social justice freedom and human integrity. An Analysis of the WCC projects “Just Participatory and Sustainable Society” and “Program to Combat Racism” [35-55]
7. Archim. Amphilochios Miltos, Le développement actuel de la synodalité au sein de l’Église catholique-romaine: un point de vue orthodoxe [57-84]
8. Achilleas V. Papatolios, Mission in the “society of risk” [85-101]
9. Panagiotis Kampouris, The Concept of Theodicy in the Ancient Near East and in Biblical and Jewish Apocalyptic Sources [103-122]
10. Γεωργίου Μεταλλίδη, Χρόνος καὶ αἰωνιότητα: τὸ θεολογικό τους ὑπόβαθρο καὶ ἡ βιωματική τους κατανόηση στὴν πάλη τοῦ ἀνθρώπου ἀνάμεσα στὸ καλὸ καὶ τὸ κακό. Ἡ περίπτωση τοῦ ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ [123-144]
11. Achilleas Dellopoulos, «La Beatitudine». L’ evento fausto secondo la filosofia stoica [145-155]
12. Γεωργίας Φαρσάρη, Ἀπὸ τὴν ἀρχιτεκτονικὴ τῆς μάθησης στὴν ἀρχιτεκτονικὴ τῶν ναῶν. Μία διαθεματικὴ προσέγγιση τῆς Θεματικῆς Ἑνότητας 6 τῆς Στ΄ Δημοτικοῦ στὸ Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν – Ὑποενότητα 1. Μνημεῖα καὶ τόποι λατρείας: ἀποτυπώσεις τῆς πίστης [157-167]
13. Ἡρακλῆ Καραμπάτου, Mία προσέγγιση τῆς ψευδοκυπριανῆς γραμματείας: ἡ περίπτωση τοῦ Adversus αleatores [169-179]
14. Khader I. Alkhouri, Reflections on Erik Erikson’s Stance on Religion. What are the Intellectual Origins and Traditions that give rise to Psychosocial Theory? [181-200]
15. Ἰδιόμελα: Γεωργίου Δ. Μαρτζέλου, Τὸ ὀντολογικὸ πρόβλημα στὴν πατερικὴ παράδοση (β΄ μέρος) [201-234]
16. Θεολογικὰ Χρονικά, [235-238]
17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [239-245]
18. Βιβλιοστάσιον, [247-258]
19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [259-260]
20. Πρόγραμμα Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου γιὰ τὰ 100 χρόνια τοῦ περιοδικοῦ Θεολογία, [263-283]
21. Programme of the International Conference on the Centenary of the Journal Theologia, [285-304]
22. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [307-309]
23. Submission Guidelines for Prospective Authors, [310-311]
24. Editorial Policy, [312]
25. Ὀπισθόφυλλο,


Τεύχος 3

Διάχυτη Νέα Θρησκευτικότητα ΙΙ

0. Ἐξώφυλλο,
1. Εμπροσθόφυλλο, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικό, [5-6]
4. Ἀποστόλου Μιχαηλίδη, Ἡ διάχυση τῆς ἰνδουιστικῆς θρησκευτικότητας στὸν Δυτικὸ κόσμο [7-54]
5. Δημητρίου Οὐλῆ, «Ἡ Ἔιβα σὲ Ἄκουσε!». Tὸ Avatar (2009) τοῦ James Cameron ὡς ἕνα παράδειγμα κινηματογραφικῆς διάχυσης τῆς Θρησκείας [55-86]
6. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ἡ διάχυση τῆς θρησκείας στὰ κόμικς. Μελέτη περίπτωσης τῶν 99 μουσουλμάνων ὑπερηρώων: κάλεσμα στὸ Ἰσλάμ («ντάαουα») ἢ διαστρέβλωση τοῦ μωαμεθανικοῦ κηρύγματος ἐξ ἐπόψεως ἰσλαμικῆς ἑρμηνείας; [87-109]
7. Ἰωάννη Ξυδάκη, Ἡ Νεομυθολογία τῆς Διάχυτης Νέας Θρησκευτικότητας: Ὑπερτεχνολογία μαγικὸς πλοῦτος καὶ ἐπαναπροσδιορισμὸς τοῦ ἑαυτοῦ [111-138]
8. Παναγιώτη Μαλαχία, Ἀπὸ τὸν διάχυτο νεοθρησκευτικὸ λόγο στὸν ἐκκοσμικευμένο: ἡ ἐπανανοηματοδότηση νεοθρησκευτικῶν γλωσσικῶν στοιχείων στὸν σύγχρονο ἑλληνικὸ λόγο [139-187]
9. Λουκίας Ροδίτου, Τί εἶναι ἡ γιόγκα: παρουσίαση καὶ πρόταση ταξινόμησης τῶν ποικίλων ὁρισμῶν της [189-236]
10. Διονυσίου Γιατρᾶ, Ἡ «ἀποθρησκειοποίηση» τοῦ Ζὲν στὶς Πολεμικὲς Τέχνες –Τὸ παράδειγμα τῶν Ἑλλήνων Σαολίν [237-265]
11. Ἰδιόμελα: Βλασίου Ἰω. Φειδᾶ, Τὸ Σύμβολον Πίστεως Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως καὶ τὸ κήρυγμα τῆς Βυζαντινῆς Ἱεραποστολῆς [267-313]
12. Ἀλέξανδρου Κατσιάρα, Ἐπιλογικό [315-316]
13. Θεολογικὰ Χρονικά, [317-319]
14. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [321-326]
15. Βιβλιοστάσιον, [327-333]
16. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [335-336]
17. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [337-339]
18. Submission Guidelines for Prospective Authors, [341-343]
19. Editorial Policy, [344]
20. Back cover,


Τεύχος 4

1. Ἐμπροσθόφυλλα, [1-2]
2. Περιεχόμενα, [3-4]
3. Προλογικὸ, [5-6]
4. Σωτηρίου Δεσπότη, Οἱ Νικολαΐτες: Διευκρινίσεις ἀναφορικὰ μὲ τὴν ταυτότητά τους [7-16]
5. Ἐμμανουὴλ Γ. Ξυνάδα, Ἡ Ψαλτικὴ στὴν περίοδο τοῦ Covid-19 [17-23]
6. Νικολάου Τσιρέβελου, «Ἡ λειτουργία μετὰ τὴ Λειτουργία»: μία πρωτότυπη ἱεραποστολικὴ προτροπὴ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου [25-45]
7. Ἀνδρέα Καρατζᾶ, Ἡ ἀναγωγὴ στὴν ὄγδοη ἡμέρα καὶ ἡ θέα τοῦ Θεοῦ ὡς τὸ ἐσχατολογικὸ νῆμα τῆς διδασκαλίας τοῦ ἁγίου Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου [47-80]
8. Χρυσοβαλάντη Κυριάκου, Ὁ Ἡγήσιππος καὶ οἱ ἀπαρχὲς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστοριογραφίας [81-107]
9. Μαρίας Ἰω. Σούρμπα, Ἀνέκδοτος κανὼν στὸν Ἅγιο μάρτυρα Οὔαρο ἀπὸ τὸν κώδικα Athous, Lavrae Δ14 [109-123]
10. Ἀνδρέα Βιτούλα, Εἰκόνα: ἀπὸ τὴν εἰδωλικὴ ὑπαγωγὴ στὴν αὐταξία / ἀναγωγικὴ ἀνοικτότητα μὲ ἀναφορὰ στὸν Ἅγιο Θεόδωρο τὸν Στουδίτη καὶ τὸν Ἀντρέι Ταρκόφσκι [125-137]
11. Δημητρίου Κεραμιδᾶ, Χριστιανοὶ καὶ πολιτική. Ἕνα σχόλιο μὲ ἀφορμὴ τὸ κείμενο: «Ὑπὲρ τῆς τοῦ Κόσμου Ζωῆς» τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου [139-157]
12. Μιχαὴλ Βασ. Γαλενιανοῦ, Ἡ ἑνότητα καὶ ἡ τριαδικότητα τοῦ Θεοῦ (Τὸ τριαδικὸ δόγμα) [159-175]
13. Irene Politi, The civil disputes between John V and Andronicus IV through the correspondence of Demetrius Cydones [177-190]
14. Μύρωνoς Ζαχαράκη, Ἡ οἰκοθεολογία τοῦ Philip Sherrard [191-214]
15. Ἰδιόμελα: Jérôme Cottin, Τὸ Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καὶ ἡ ἀρχὴ τοῦ κοσμικοῦ κράτους στὴ Γαλλία: Μία σχέση ἀδύνατη; [215-228]
16. Θεολογικὰ Χρονικὰ, [229-234]
17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [235-240]
18. Βιβλιοστάσιον, [241-256]
19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [257-262]
20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [263-265]
21. Submission Guidelines for Prospective Authors, [267-269]
22. Editorial Policy, [272]
23. Ὀπισθόφυλλο