Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Τόμος ϟ' (2019) | |||
Μεταρρύθμιση· ἱστορικὴ ἐπισκόπηση καὶ κριτικὴ προσέγγιση ΙΙ 1. Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου, Τὸ ἐκκλησιολογικὸ ἐρώτημα στὰ Ὁμολογιακὰ Κείμενα τῆς Ἀνατολῆς κατὰ τὸν ιζ’ αἰῶνα, [5 – 21]. 2. Ἀποστόλου Β. Νικολαίδη, Προτεσταντικὰ Ἠθικὰ Εὑρήματα στήν «Ὀρθόδοξη Ἀνατολή», [23 – 47]. 3. Joseph Famerée, Influences de la Réforme sur l’ Église catholique Quelques exemples, [49 – 58]. 4. Πρωτοπρ. Βασιλείου Θερμοῦ, Εἶναι ἐφικτὴ μιὰ εὐεργετικὴ ἐπίδραση τοῦ Προτεσταντισμοῦ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία;, [59 – 87]. 5. Εἰρήνης Π. Χριστινάκη Γλάρου, Δογματικὸς Πλουραλισμὸς καὶ Κανονικὴ Περιεκτικότητα Τὸ οὐτοπικὸ δόγμα τῆς ἐκτὸς τόπου καθολικότητας, [89 – 106]. 6. Κωνσταντίνου Κωτσιόπουλου, Λούθηρος καὶ Πολιτικὴ Θεωρία, [107 – 117]. 7. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Τὸ αὐτεξούσιο καὶ ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ θεολογικὴ ἀνθρωπολογία τῆς Ὀρθόδοξης Παράδοσης καὶ ἡ διδασκαλία τοῦ Μαρτίνου Λουθήρου, [119 -157]. 8. Πρωτοπρ. Αὐγουστίνου Μπαϊραχτάρη, Ἐλευθερία καὶ ἐσωτερικότητα κατὰ τὸν Λούθηρο, [159 – 192]. 9. Εὔης Βουλγαράκη - Πισίνα, Ἱεραποστολὴ καὶ Διάλογος. Μιὰ Ἀποτίμηση τῆς Ἀλληλεπίδρασης τῆς Ὀρθόδοξης Θεολογίας καὶ Πράξης μὲ τὴ Μεταρρύθμιση, [193 – 234]. 10. Ἀρχιμ. Γρηγορίου Δ. Παπαθωμᾶ, Ἡ υἱοθέτηση τῆς Αὐτοκεφαλίας στὴ Δύση καὶ τὴν Ἀνατολή, [235 – 276]. 11. Ἐπιλεγόμενα, [277 – 286]. 12. Θεολογικὰ Χρονικά, [287 – 299] 13. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [301 -307]. 14. Βιβλιοστάσιο, [309 – 319]. 15. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [321 – 323]. 16. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [325 – 327]. |
1. Προλογικό, [5 -6]. 2. Πρωτοπρ. Βασιλείου Ἰω. Καλλιακμάνη, Ὁ κενωτικὸς χαρακτήρας τῆς Ἱερωσύνης καὶ ὁ ἱερὸς Φώτιος, [7 - 20]. 3. Ἀριάδνης Σαραντουλάκου, Στιγμιότυπα ἔγγαμου βίου στὰ ἁγιολογικὰ κείμενα μέχρι τὸν 15ο αἰ, [21 -36]. 4. π. Ἠλία Καραλῆ, Ἡ χειροθεσία τοῦ Ἡγουμένου. Τελετουργικὴ καὶ Εἰκονογραφικὴ θεώρηση, [37 – 54]. 5. Νεκταρίου Κ. Κουτσουρούμπα, Ὀρθοδοξία καὶ αἵρεση: Ἀντιπαράθεση θεολογικὴ ἢ πολιτική, [57 – 84]. 6. Χαράλαμπου Μηνάογλου, Τὰ Ἰουδαϊκὰ τοῦ Ἀλέξανδρου Μαυροκορδάτου: Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη καὶ ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ, [85 – 98]. 7. Ἀνδρέα Ζαχαρίου, Ἡ θεολογικῶς ἀποκλίνουσα ἀντίληψη τοῦ Γρηγορίου Ἀκινδύνου γιὰ τοὺς ἀγγέλους, [99 – 123]. 8. Γεωργίου Β. Τσούπρα, Ὁ λδ’Ἀποστολικὸς Κανόνας καὶ οἱ «Ἐθνικὲς Ἐκκλησίες», [125 – 133]. 9. Χρήστου Νικολόπουλου, Τὸ φιλανθρωπικὸ ἔργο τῆς αὐτοκράτειρας Ἀθηναΐδας – Εὐδοκίας καὶ ἡ ἀναφορά της σὲ ἁγιολογικὸ ὑλικό, [135 – 149]. 10. Ζαχαρούλας Ἀθ. Παύλου, Ὁ ἔπαινος τῆς μητρικῆς ἰδιότητας στὰ πεζὰ καὶ ἔμμετρα θρηνητικὰ ἐγκώμια τῆς πρώιμης βυζαντινῆς περιόδου, [151 – 169]. 11. Ἀρχιμ. Γρηγορίου Δ. Παπαθωμᾶ, Ἡ Θεολογία στὰ ἀσύμμετρα μυστικὰ ρεῖθρα τῆς Ποίησης, [171 – 203]. 12. Ζαμπίας Ἀγριμάκη, Ἄδηλες ἀπηχήσεις: Ὁ Ἰωάννης Χρυσόστομος καὶ ἡ ἀγάπη στὸν Ἐρωτόκριτο, [205 – 221]. 13. Κωνσταντίνου Ἰω. Μπελέζου, Ἡ Ἱερὰ Μονὴ Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὄρους καὶ ἡ σύγχρονη ἐκδοτική της παρουσία, [223 – 232]. 14. Θεολογικὰ Χρονικά, [233 -241]. 15. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [243 – 249]. 16. Βιβλιοστάσιον, [251 – 269]. 17. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [271 – 273] 18. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [274 – 276]. |
Τὸ φαινόμενο τῆς τεχνολογίας Ι 1. Προλεγόμενα, [5 – 17] 2. Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου, Ὁ ἄνθρωπος καὶ ἡ ἀνάπτυξη τῆς σύγχρονης τεχνολογίας, [19 -41]. 3. Βασιλείου Καρασμάνη, Φιλοσοφία καὶ τεχνολογία: Ἕνας σύγχρονος προβληματισμός, [43 – 55] 4. Στράτου Θεοδοσίου, Ἐπιστήμη , Θεολογία, Τεχνολογία καὶ Κοινωνία, [57 – 76]. 5. Πρωτοπρ. Βασιλείου Ἰ. Καλλιακμάνη καὶ ἀρχιμ. Χρυσοστόμου – Γρηγορίου Τύμπα, Ὀρθόδοξη Λατρεία καὶ Κατήχηση στὰ Ψηφιακὰ Μέσα, [77 – 99]. 6. Angelo Romeo, La chiesa e le relazioni ai temni del web, [101 – 110]. 7. Γεωργίου Κοράκη, Σχόλιο γιὰ τὴν ἐπίδραση τοῦ τεχνικοῦ πολιτισμοῦ στὴν ἐπιστήμη τῆς Δασολογίας καὶ στὸ φυσικὸ περιβάλλον, [111 – 119]. 8. Ἄλκη Γούναρη καὶ Πάνου Χρυσόπουλου, Iron Man vs. Ἀριστοτέλη: Ὁ Τρανσουμανισμός , τὰ Ὅρια τῆς Ἀνθρώπινης Φύσης καὶ ἡ Πολιτικὴ γιὰ τὰ Γυαλιὰ Μυωπίας, [121 – 161]. 9. Ἑλένης Κακλαμάνου, Σκέψεις γιὰ τὴ φιλοσοφία τῆς τεχνολογίας, [163 – 172]. 10. Δημήτρη Οὐλῆ, Μέσα ἀπὸ τὶς Χαραμάδες τῆς Ἐλπίδας Χριστιανικὰ μοτίβα στὴν τεχνο-ουτοπικὴ ταινία Interstellar τῶν Jonathan καὶ Christopher Nolan, [173 – 199]. 11. Γεωργίου Κοντόκωστα, Ἡ συμβολὴ τῆς τεχνολογίας στὴ σύγχρονη ἐκπαίδευση, ἀλλὰ καὶ ὁ ἀνασταλτικὸς της ρόλος στὴν ἐλεύθερη ἀνάπτυξη τῶν νέων, [201 – 216]. 12. Νίκου Μαθιουδάκη, Ἡ γλῶσσα τῶν νεολαιῶν στὴν τεχνολογικὴ ἐποχή: γραφὴ γκρίκλις καὶ ξενικὲς λέξεις, [217 – 235]. 13. Very Rev. Dr Augustinos Bairachtaris, Reconsidering the Ecological Mission of the Church, [237 - 263]. 14. Θεολογικὰ Χρονικά, [265 – 269]. 15. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [271- 275]. 16. Βιβλιοστάσιον, [277 – 289]. 17. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [291 -292]. 18. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [293 -295]. |
0. Ἐμπροσθόφυλλο, [1-2] 1. Περιεχόμενα, [3-4] 2. Προλογικὸ, [5–6] 3. Markus Tiwald, Ἡ Ἐπιστημονικὴ Ἐνασχόληση τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν μὲ τὴν περὶ Δύο Πηγῶν Θεωρία καὶ τὴν Πηγὴ τῶν Λογίων (Q), [7-33] 4. Ἰωάννου Ἀντ. Παναγιωτόπουλου, Ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀχριδῶν· ἱστορικοκανονικὰ ζητήματα καὶ νέες προοπτικές, [35-49] 5. Very Rev. Augustinus Bairachtaris, Religion versus Violence; Solvingthe Riddle, [51–74] 6. Νίκου Τόμπρου, Μοναστηριακὰ ἀρχειακὰ σύνολα: Πηγὲς τεκμηριωτικῶν ἀναζητήσεων μοναστηριακῆς περιουσίας, [75–92] 7. Ἀναστασίου Γ. Μαρᾶ, Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ οἱ ἑλληνικὲς πόλεις στὴν Καινὴ Διαθήκη, [93–121] 8. Σταύρου Γ. Γεωργίου, Τὰ ἔτη ἀρχιερατείας τοῦ ἀρχιεπισκόπου Κύπρου Ἰωάννου Κρητικοῦ, [123-146] 9. Νεκταρίου Κ. Κουτσουρούμπα, «Μία φύσις τοῦ Θεοῦ Λόγου σεσαρκωμένη»: Ἡ Ἀπολιναρικὴ ὁρολογία ὑπὸ τὸ πρῖσμα τῆς Κυρίλλειας Χριστολογίας, [147–172] 10. Δημητρίου Ἀθανασίου, Ὁ Ἰησοῦς Χρστὸς στὸ Ἰσλάμ, [173-190] 11. Χρυσοβαλάντη Ἰωαννίδη, Ἡ ἐκτὸς τοῦ Τριωδίου ὐμνογραφία τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, [191–228] 12. Βασιλείου Δ. Τζέρπου, Ὁ Πάπυρος Μerton 51 (P. Mert. 51) καὶ ἡ σχέση του μὲ τὰ βιβλία τοῦ Κανόνος τῆς Κ.Δ. καὶ τῆς Ἀποκρύφου Χριστιανικῆς Γραμματείας, [229-243] 13. Λεωνίδα Κατσίρα, Ὁ Ἰωάννης Κασσιανὸς καὶ οἱ θεωρίες τῶν Αὐγουστίνου καὶ Πελαγίου, [245-262] 14. Νικολάου Ἐμμ. Τζιράκη, Γύρω ἀπὸ τό «κύκνειον ᾆσμα», [263-270] 15. Ἰδιόμελα Ἀποστόλου Μιχαηλίδη, Τί εἶναι ἡ Χάτα Γιόγκα; (Ὁρισμός – Σκοποθεσία – Γραμματεία - Ἱστορικὴ Διαδρομή –Μέθοδος, [271–306] 16. Θεολογικὰ Χρονικά, [307–312] 17. Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, [313-317] 18. Βιβλιοστάσιον, [319-344] 19. Ἐπιστημονικὸν Ἀναλόγιον, [345–347] 20. Ὁδηγίες ὑποβολῆς ἐπιστημονικῶν ἐργασιῶν πρὸς τοὺς συγγραφεῖς, [349–351] |