Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Τόμος ΠΔ' (2013) | |||
1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ, 2. ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ, Ἐκκλησία καὶ Παράδοση [3-5] 3. ΔΕΣΠΩΣ ΑΘ. ΛΙΑΛΙΟΥ, Παράδοση καὶ ἀνανέωση κατὰ τὸν Ἅγιο Φώτιο [7-15] 4. FR. ROBERT M. ARIDA, Gleanings from Father George Florovsky's "On Substantiation of Logical Relativism" [17-24] 5. BRANDON GALLAHER, Μία ἐπανεξέταση τῆς Νεο-πατερικῆς σύνθεσης; Ὀρθόδοξη ταυτότητα καὶ πολεμικὴ στὸν π. Γεώργιο Φλωρόφσκυ καὶ τὸ μέλλον τῆς Ὀρθόδοξης θεολογίας [25-92] 6. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ, Ἡ διδασκαλία τοῦ π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ γιὰ τὴν Ἐκκλησία [93-120] 7. ΑΝΤΩΝΙΟΥ-ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΤΑΧΙΑΟΥ, Διαφωτισμὸς καὶ Συντηρητισμός: Οἱ πνευματικὲς τάσεις στὸν Ἑλληνικὸ χῶρο τὸν 18ο αἰῶνα [121-132] 8. ΑΣΤΕΡΙΟΥ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, Ἡ ἑλληνικὴ πολεμικὴ καὶ ἀπολογητικὴ γραμματεία ἔναντι τοῦ Ἰσλὰμ κατὰ τοὺς χρόνους τῆς Τουρκοκρατίας [133-166] 9. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑ, Διατριβὴ περὶ εὐθανασίας. Ἕνα μικρὸ καὶ παραμελημένο ἔργο τοῦ Εὐγένιου Βούλγαρι [167-188] 10. ΜΑΡΙΑΝΟΣ Δ. ΚΑΡΑΣΗ, Η τεχνητὴ μήτρα: Ὄνειρο ἢ ἐφιάλτης; [σελ. 175-188] 11. π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α. ΛΕΚΚΑ, Ἀπὸ τὴν αὐτοαναφορικότητα στὴν ἑτεροαναφορικότητα τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ ἔννοια τῆς «προαιρέσεως» στὴ φιλοσοφία τοῦ Ἐπίκτητου καὶ τοῦ Ὠριγένη [189-210] 12. ΠΡΩΤ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ Κ. ΠΡΙΓΚΙΠΑΚΗ, Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἰωάννης Ἀπόκαυκος καὶ οἱ Λατῖνοι [211-248] 13. EMMANUEL P. PERSELIS, Icons - Holy Images and their Pedagogical Relevance - An Orthodox Perspective [249-254] 14. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Ι. ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ, Τὸ ὅριο ἡλικίας τῶν Ἀρχιερέων στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Μία νομοκανονικὴ θεώρηση [255-284] 15. ΑΝΤΩΝΙΟΥ Ε. ΜΠΙΤΣΑΚΗ, Ἡ ὁμαδοσυνεργατικὴ μορφὴ διδασκαλίας στὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν [285-304] 16. ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, [305-316] 17. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ, [317-332] 18. ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟΝ [333-362] 19. ΑΝΑΛΟΓΙΟΝ, [363-368] |
καὶ διαθρησκειακὸς διάλογος (Μέρος Α´) 1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ, 2. ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ, Τὸ χρέος τῆς μαρτυρίας καὶ ἡ εὐθύνη τοῦ διαλόγου [3-4] 3. ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ (ΖΗΖΙΟΥΛΑ), Ἀλήθεια, Ἀνεκτικότητα καὶ Μονοθεϊσμός. Εἶναι δυνατὸς ἕνας διαθρησκειακὸς διάλογος; [5-15] 4. ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ (ΣΑΒΒΑΤΟΥ), Οἱ Θρησκεῖες καὶ οἱ Ἐκκλησίες παράγοντες εἰρήνης 5. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΒΥΔΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ (ΚΑΤΕΡΕΛΟΥ), Paul Knitter: Μὲ τὴ Θεολογία τῆς Ἀπελευθέρωσης στὸ θρησκευτικὸ πλουραλισμό [21-56] 6. ΠΕΤΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, Διαθρησκειακὸς Διάλογος καὶ Θεολογία τῶν Θρησκειῶν [57-68] 7. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΤΖΕΛΟΥ, Ἡ θεολογία τοῦ σπερματικοῦ λόγου καὶ ἡ σημασία της γιὰ τοὺς θεολογικοὺς καὶ διαθρησκειακοὺς διαλόγους [69-80] 8. π. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΛΑΨΗ, Ὁ διαθρησκειακὸς διάλογος καὶ ἡ παγκόσμια Σωτηρία [81-104] 9. ΜΟΣΧΟΥ ΓΚΟΥΤΖΙΟΥΔΗ, Ἡ περὶ ἀφέσεως καὶ ἰωβηλαίου διδασκαλία τῆς Κ.Δ. ὡς βιβλικὸ θεμέλιο γιὰ μιὰ θεολογία τῶν θρησκειῶν [105-124] 10. ΠΑΥΛΟΥ Δ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, Καινοδιαθηκικὲς μαρτυρίες γιὰ μιὰ θεολογία τῶν θρησκειῶν [125-132] 11. ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ Δ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ, Πρὸς ἕναν διἀλογο τῶν θρησκειῶν. Ἡ μαρτυρία τῆς πατερικῆς παράδοσης (Εἰσαγωγικὸ σχεδίασμα) [133-152] 12. π. ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥΡΟΥ, Διαθρησκειακὲς προσεγγίσεις: ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ἀθηναγόρα Α´ ὣς τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο Α´ [153-164] 13. ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ Χ. ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗ, Κοινωνικὲς καὶ οἰκονομικὲς παράμετροι τοῦ διαθρησκειακοῦ διαλόγου [165-192] 14. ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΖΙΑΚΑ, Γιὰ μιὰ θεολογία τῶν Θρησκειῶν. Γεννάδιος Σχολάριος καὶ ὁ συμφιλιωτικός του λόγος μὲ τὸ Ἰσλάμ [193-208] 15. π. ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΑΜΠΕΡΙΔΗ, Ἡσυχασμὸς καὶ Σουφισμός [209-236] 17. ΜΑΡΙΟΥ ΜΠΕΓΖΟΥ, Ἀναστάσιος Γιαννουλᾶτος: Ὁ φωτιστὴς τῶν λαῶν [237- 242] 18. ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, [243-260] 19. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ, [261-270] 20. ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟΝ, [271-304] 21. ΑΝΑΛΟΓΙΟΝ, [305-311] |
1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 2. ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ, Τὸ νόημα τῆς ὀρθόδοξης ἀνθρωπολογίας σήμερα [3-6] 3. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΓΙΕΒΤΙΤΣ, Περὶ τοῦ βιβλίου τοῦ Παύλου Φλορένκσι «Στῦλος καὶ Ἑδραίωμα τῆς Ἀληθείας»-Κριτικὴ τῆς Σοφιολογίας [7-28] 4. ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ, Ὁ διάλογος φιλοσοφίας καὶ θεολογίας. Ἡ θεολογικὴ ἑρμηνευτικὴ τοῦ Νίκου Νησιώτη [29-50] 5. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Βασικές «τριαδικές» ἐκφράσεις τῆς Καινῆς Διαθήκης ὡς πρῶτες προϋποθέσεις τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως [51-64] 6. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΚΛΗΡΗ, Πρόσωπο 7. ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΑΨΙΜΑΛΑΚΟΥ, Ἡ χριστιανικὴ ἄσκηση ὡς ὑπαρξιακὴ νοηματοδότηση τοῦ βίου κατὰ τὸν Μάξιμο τὸν Ὁμολογητή [111-124] 8. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ Κ. ΤΣΤΣΙΓΚΟΥ, Φαινόμενα ἐπιστημολογικῆς σύγχυσης Ἀκαδημαϊκῆς καὶ Ἐκκλησιαστικῆς Θεολογικῆς Παιδείας [125-144] 9. DEMETRIOS E. TONIAS, The Image of Moses in John Chrysostom's View of Jews and Judaism [145-162] 10. ΘΕΟΔΩΡΟΥ Ξ. ΓΙΑΓΚΟΥ, Ὁ Γυναικεῖος Μοναχισμὸς στὴν κανονικὴ παράδοση [163-178] 11. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΡΙΝΤΖΙΠΑ, Ὁ Ἀλέξανδρος Μωραϊτίδης γιὰ τὸν Παπαδιαμάντη [179-188] 12. ΔΙΑΚ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΜΕΪΜΑΡΗ, Ἡ περὶ τοῦ μοναχισμοῦ καὶ τοῦ μεταθετοῦ τῶν ἐπισκόπων στὸ Βασίλειο τῆς Ἑλλάδος τοποθέτηση τοῦ Νικάνδρου Ζαννουβίου [187-210] 13. ΑΡΧΙΜ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, Ἡ κανονικὴ διδασκαλία τοῦ Μ. Βασιλείου περὶ ὅρκου καὶ ἐπιορκίας (Κανόνες ΚΘ´ 14. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΕΤΡ. ΤΣΟΥΡΙΔΗ, Ἡ μαρτυρολογικὴ παράδοση περὶ τοῦ Ἁγίου Ἀρτεμίου [227-266] 15. ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΡΕΝΤΙΦΗ, Τὸ ἐντοίχιο ψηφιδωτὸ κατὰ τὴ μεσοβυζαντινὴ περίοδο [267-280] 17. ΗΛΙΑ ΣΟΥΤΖΙΔΗ, Ἡ ἐγκρατητικὴ θεώρηση καὶ καταδίκη τῶν σεξουαλικῶν σχέσεων ἐντὸς τῶν πλαισίων τοῦ γάμου καὶ τῆς νόμιμης ἀπὸ θεολογικὴ ἄποψη ἡδονῆς στὶς ἀπόκρυφες Πράξεις Ἀνδρέα [281-288] 18. ΣΩΤΗΡΙΟΥ Ν. ΚΟΛΛΙΑ, «Κυπριανοῦ Συμπόσιον» [289-302] 19. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΛΑΠΠΑ, Αὐτογνωσία 20. ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, [317-332] 21. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ, [333-348] 22. ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟΝ, [349-376] 23. ΑΝΑΛΟΓΙΟΝ, [377-382] 24. ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ |
καὶ διαθρησκειακὸς διάλογος (Μέρος Β´) 1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ, 2. ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ, Ταυτότητα καὶ ἑτερότητα σὲ ἕνα μεταβαλλόμενο κόσμο [3-6] 3. ΑΡΧΙΜ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Δ. ΠΑΠΑΘΩΜΑ, Ἐκκλησία ἐν Διαλόγῳ [7-12] 4. π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΜΠΑΪΡΑΧΤΑΡΗ, Ὁ δεκάλογος τοῦ διαθρησκειακοῦ διαλόγου καὶ τὸ παράδειγμα τοῦ θρησκευτικοῦ πλουραλισμοῦ [13-32] 5. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ, Ἡ Ὀρθόδοξη συμβολὴ στὴ θεμελίωση τοῦ θεμιτοῦ τοῦ διαθρησκειακοῦ διαλόγου στὴν παγκόσμια χριστιανικὴ ἱεραποστολή [33-40] 6. MARIA BRUN, Ἡ συμβολὴ τοῦ Μητροπολίτου Δαμασκηνοῦ (Παπανδρέου) στοὺς Διαθρησκειακοὺς Διαλόγους [41-68] 7. ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΡΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΥ, Διάλογος Ὀρθοδόξων καὶ Ἰουδαίων θεολόγων στὴν ἱστορία καὶ τὸ παρόν [69-78] 8. ΑΣΤΕΡΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΕΧΑΓΙΑ, Οἱ διαθῆκες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης: Ἀνιχνεύσεις γιὰ μία θεολογία τπων θρησκειῶν [79-108] 9. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΕΡΑΜΙΔΑ, Διαθρησκειακὸς διάλογος καὶ θεολογία τῶν θρησκειῶν. Τὸ παράδειγμα τῆς ρωμαιοκαθολικῆς θεολογίας [109-162] 10. BISHARA EBEID, Ὁ ἐπίσκοπος Sulaiman al-Gazzi ἕνας θεολόγος ποιητὴς στὴν ἐποχὴ τῶν Φατιμιδῶν [163-182] 11. PETER KAZAKU, "New" Hermeneutics in Modern Arab Muslim Thought? The paradigm of Nasr Hamind Abu Zayd [183-218] 12. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΗΛΙΑ (TOUMEH), Διαπιστώσεις γιὰ τὸ Συριακὸ ζήτημα [219-222] 13. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΥ, Σύγκρουση ἢ διάλογος θρησκειῶν καὶ πολιτισμῶν; [223-236] 14. ΚΩΣΤΑ ΜΥΓΔΑΛΗ, Πολιτικὴ καὶ Διαθρησκειακὸς Διάλογος. Τὸ παράδειγμα τῆς Διακοινοβουλευτικῆς Συνέλευσης Ὀρθοδοξίας [237-248] 15. ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, Πολιτικοὶ ἀνταγωνισμοὶ καὶ ἀντιπαραθέσεις στὴν καθολικὴ ἱεραποστολὴ στὴν Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία στὸ τέλος τοῦ 19ου - ἀρχὲς τοῦ 20οῦ αἰῶνα [249-268] 16. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΟΥΛΗ, Συζυτώντας μὲ τόν «ἀλλόθρησκο»: Διδάγματα ἀπὸ τρεῖς λογοτεχνικές «στιγμές» χριστιανο-ἰσλαμικῆς ἐπιτέλεσης [269-286] 17. ΘΑΝΑΣΗ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Ἐλπίδα: Ἡ πνευματικὴ ἄνοδος ὡς κάθοδος [237-242] 18. ΛΑΜΠΡΟΥ ΧΡ. ΣΙΑΣΙΟΥ, Ἡ θεολογία τοῦ σπερματικοῦ λόγου ὡς ἀρχετυπικὸς ὑπογραμμὸς γιὰ τοὺς παντοίους διαλόγους τοῦ πάλαι καὶ τοῦ νῦν [295- 310] 19. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΕΛΗΚΩΣΤΑΝΤΗ, Τὰ Θρησκευτικὰ στὸ σύγχρονο σχολεῖο: Μάθημα γιὰ ὅλους ἢ διαφορετικὰ μαθήματα γιὰ ξεχωριστὲς ὁμάδες; [311-322] 20. ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, [323-336] 21. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ, [337-354] 22. ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟΝ, [355-368] 23. ΑΝΑΛΟΓΙΟΝ, [369-372] 24. ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ |