Με το ανακύψαν θέμα του βλασφήμου βιβλίου του κ. Μ.Ανδρουλάκη η Ιερά Σύνοδος αναφέρει εις τον πιστόν κλήρον και λαόν τα εξής:
1. Το περιεχόμενον του βιβλίου, όσον αφορά εις τα αναφερόμενα εις τον Αρχηγόν της Πίστεως ημών, κινείται εις την σφαίραν της πλέον χυδαίας φαντασίας, είναι αντιεπιστημονικόν, αισχρόν και βρωμερόν. Εις την ιστορία των είκοσι αιώνων ουδείς συγγραφεύς έθιξε τόσον βαναύσως την ηθικήν ακεραιότητα του Θεανδρικού προσώπου του Αναμάρτητου Ιησού Χριστού. Η ελευθερία του λόγου, ανεγνωρισμένη συνταγματική αρχή εις την χώραν μας, την οποίαν η Εκκλησία ανέκαθεν εσεβάσθη, δεν καλύπτει προφανώς αισχρές και βλάσφημες εκφράσεις, οι οποίες θίγουν την χριστιανικήν πίστιν των εκατομμυρίων χριστιανών πιστών, οι οποίοι αποτελούν εις την πατρίδα μας την συντριπτικήν πλειοψηφίαν του λαού μας.
2. Ο συγγραφεύς του ασεβούς βιβλίου δεν είναι τυχαίον πρόσωπον. Είναι γνωστόν εις τον Ελληνικόν Λαόν πολιτικόν πρόσωπον. Θ'ανεμένετο στοιχειώδης έστω εκ μέρους αυτού υπευθυνότης και σεβασμός της συγγραφικής δεοντολογίας.
3. Οι αντιδράσεις πιστών μελών της Εκκλησίας δικαιολογούνται λόγω της πρωτοφανούς βλασφήμου αισχρότητος του βιβλίου "Μ". Οι σπεύδοντες να υποστηρίξουν τον ασεβή συγγραφέα δεν έπρεπε να μεταθέτουν το θέμα. Το ζήτημα δεν είναι, πώς η πιστεύουσα καρδία αντιδρά, ομολογούσα τον Σωτήρα Κύριον, αλλά το τι γράφει και περιγράφει ο συγγραφεύς δια το πρόσωπον του Ασπίλου και Αμώμου Χριστού. Η Ιερά Σύνοδος πιστεύει, ότι διάφορος θα ήτο η γνώμη όλων,εάν εγνώριζον τι γράφει το βιβλίον. Εις μίαν περίοδον, κατά την οποίαν η ευαισθησία διά την προσβολήν ανθρώπινων προσώπων ωδήγησε τους αρμοδίους εις την λήψιν μέτρων, η Εκκλησία δεν πρέπει να δεικνύει παρομοίαν ευαισθησίαν διά την ομολογιακή υπεράσπισιν του Προσώπου του Ιησού Χριστού, το οποίον οι αιώνες εσεβάσθησαν, ενώ ο κ. Ανδρουλάκης βαναύσως και δημοσίως καθύβρισεν;
.