Συνήλθε σήμερα Τετάρτη 7.2.2007, στην πρώτη Συνεδρία Της για το μήνα Φεβρουάριο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 150ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Χριστοδούλου.
Κατά την σημερινή Συνεδρία:
Α. Ο Μακαριώτατος:
- Ενημέρωσε την Δ.Ι.Σ. για την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζακύνθου κ. Χρυσοστόμου και περί του αιτήματος αναστολής της αποφάσεως της προσκλήσεώς του ως μέλους της Δ.Ι.Σ. για την αντικατάσταση του παραιτηθέντος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Βαρθολομαίου.
Η Δ.Ι.Σ. ύστερα από ψηφοφορία αποφάσισε με πλειοψηφία 10 έναντι 2, ότι δικαιούται να συνεχίσει τις εργασίες Της επειδή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος έχει νομίμως κληθεί και εφ’ όσον δεν υπάρχει ακόμη απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής Αναστολών του Σ.τ.Ε..
- Ανακοίνωσε ότι εκδοθέντος του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος (Φ.Ε.Κ. 68/τ. Γ /31.1.2007) αποδοχής της από 27.12.2006 παραιτήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Στεφάνου από της θέσεώς του, όρισε ως Τοποτηρητή της Ιεράς Μητροπόλεως Τριφυλίας και Ολυμπίας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ηλείας κ. Γερμανό.
Β. Η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε να ζητήσει εξηγήσεις και πληροφορίες από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γουμενίσσης κ. Δημήτριο σχετικά με το σκεπτικό που οδήγησε στην αγιογράφιση Ναού στην Αξιούπολη με παραστάσεις και πρόσωπα αδόκιμα με την αγιολογική κατάταξη των τοιχογραφιών, καθώς και το ερώτημα για το αν ελήφθησαν οι σχετικές εγκρίσεις από τη Ναοδομία.
Γ. Η Δ.Ι.Σ. σε απάντηση του υπ’ αριθμ. 1135/1.11.2006 Γράμματος του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου περί της τηρήσεως από τις Ιερές Σταυροπηγιακές Μονές των λεγομένων «Νέων Χωρών», που υπήρχαν εκεί πριν του 1928, του όρου Ι' τῆς Πατριαρχικής Πράξεως περί μνημονεύσεως σε αυτές του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχου, και μετά από σχετική εισήγηση του Μακαριωτάτου Προέδρου Της, ανακοινώνει τα ακόλουθα:
1. Για μία ακόμη φορά διετρανώθηκε ότι δεν υφίσταται καμία αντιδικία μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στην Εκκλησία τυχόν άλλη άποψη σε μερικά ζητήματα, από τους Αποστολικούς χρόνους έως σήμερα αποτελεί έκφανση της ελευθερίας, κυρίου στοιχείου του ανθρωπίνου προσώπου, όπως το δημιούργησε ο Θεός. Αντιδικία σημαίνει εκκοσμίκευση της Εκκλησίας και παράβαση του μακαρισμού του Κυρίου «μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται» (Ματθ. ε' 9).
2. Τονίσθηκε ότι η ειρήνη στα πράγματα της Εκκλησίας αποτελεί καρπό του Πνεύματος των μελών Αυτής και ευθύνη των Ποιμένων Αυτής για να μην σκανδαλίζεται και διχάζεται ο λαός, ιδιαίτερα κατά την ιστορική αυτή συγκυρία, κατά την οποία είναι απαραίτητη η ενότητά του και η συνοχή της Εκκλησίας υπό τη σκέπη του Θεού και βάση των πνευματικών και ηθικών αξιών του πολιτισμού μας. Γι’ αυτό το λόγο θεωρήθηκε απαραίτητο να προβάλλεται η εν Κυρίω ενότητα στην Εκκλησία και η αγάπη μεταξύ των ποιμένων και των μελών Αυτής.
3. Εκφράσθηκε η ανησυχία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου και των Σεβασμιωτάτων Μελών Αυτής για την πνευματική κρίση στην οποία έχει εισέλθει τμήμα της Ευρώπης αλλά και η εγρήγορσή τους λόγω της εμφάνισης αυτής και στην Ελλάδα. Τονίσθηκε επίσης ότι έχουν πλήρη συναίσθηση της ευθύνης τους έναντι του Θεού και του ποιμνίου τους και υπογραμμίσθηκε ότι όλους, Κλήρο και Λαό, συνδέει η βίωση του ότι αποτελούμε ένα σώμα του οποίου κεφαλή είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.
Ως προς την εφαρμογή του Ι' όρου της Συνοδικής και Πατριαρχικής Πράξεως του 1928, όπως τίθεται υπό του Πατριαρχικού Γράμματος της 1ης Νοεμβρίου 2006, και εκ της μετά της δεούσης προσοχής εξετάσεως του όλου ζητήματος, αφού ολοκληρώθηκε προσφάτως η προκαταρκτική διαδικασία, η Ιερά Σύνοδος έκρινε, ότι στις Ιερές Σταυροπηγιακές Μονές των λεγομένων «Νέων Χωρών» δέον να μνημονεύεται στις Ιερές Ακολουθίες το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχου και να γίνονται μέσω του Επιχωρίου Μητροπολίτου και της Ιεράς Συνόδου οι δέουσες ανακοινώσεις προς αυτόν για τις διοικητικές μεταβολές σε αυτές και στα Ηγουμενοσυμβούλιά τους. Εφ’ όσον μάλιστα το 2004 η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάσισε την τήρηση όλων των διατάξεων της Πράξεως του 1928, αποφασίσθηκε να συσταθεί στους Μητροπολίτες των «Νέων Χωρών» η τήρηση της ληφθείσης αποφάσεως και ως προς τον όρο Ι'.
Δ. Τέλος η Δ.Ι.Σ. συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.