Η ΚΓ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας πραγματοποιήθηκε, υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Τελετών του Εργατικού Κέντρου της Λαμίας, από 31.10 έως 2.11.2011, με τη φιλόξενη φροντίδα του Σεβ. Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Νικολάου και υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, με θέμα: «Ορθοδοξία και Πεντηκοστιανισμός».
Η Συνδιάσκεψη, μετά το πέρας των εργασιών της, συνέταξε και ενέκρινε ομοφώνως κείμενο Πορισμάτων, στα οποία, μεταξύ των άλλων τονίζει ότι:
Οι Πεντηκοστιανοί αδυνατούν να γνωρίσουν το γεγονός της Πεντηκοστής στις πραγματικές του διαστάσεις, διότι αγνοούν τις βασικότερες προϋποθέσεις ερμηνείας, όπως την ορθή αντίληψη για την ταυτότητα της Αγίας Γραφής και την ορθή κατανόηση της θεοπνευστίας της. Με την απολυτοποίηση και τον υπερτονισμό της Πεντηκοστής σχετικοποιούν και υποτιμούν τα άλλα εξ ίσου σημαντικά γεγονότα της Θείας Οικονομίας.
Η διδασκαλία των Πεντηκοστιανών για «αρπαγή της εκκλησίας», παρά την ψυχολογική πίεση και τον εκφοβισμό που ασκήθηκε κατά τη δεκαετία του 1990, βάσει της οποίας μόνο οι οπαδοί τους θα σωθούν αρπαζόμενοι «εις απάντησιν του Κυρίου» (Α Θεσ. 4, 17), πολύ πριν από την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, διαψεύτηκε παταγωδώς.
Η κίνηση των Πεντηκοστιανών από τα πρώτα της βήματα, όσο και κατά την ιστορική της εξέλιξη, αντιμετώπισε σοβαρές ενστάσεις και έτυχε ευρυτάτης κριτικής, όχι μόνον από την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και εντός του παραδοσιακού ελληνικού και ξένου προτεσταντικού χώρου, τόσο για το θεολογικό υπόβαθρό της, όσο και για τα «εκστατικού» και ενθουσιαστικού τύπου φαινόμενα του χώρου της, που τα θεωρεί ως «χαρισματικές δωρεές».
Κατά την ημέρα της Πεντηκοστής οι ευρισκόμενοι στο υπερώο «επλήσθησαν Πνεύματος Αγίου» ως μέλη του Σώματος του Χριστού. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία το γεγονός της Πεντηκοστής δίνει τη δυνατότητα στον πιστό να φθάσει στο «καθ’ ομοίωσιν», δηλαδή στην ολοκλήρωση της πνευματικής του θεραπείας, πορευόμενος από την κάθαρση στον φωτισμό, και από τον φωτισμό στη θέωση.