Συνήλθε σήμερα Τετάρτη 28.2.2007, στην πέμπτη Συνεδρία Της για το μήνα Φεβρουάριο, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 150ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Χριστοδούλου.
Κατά την σημερινή Συνεδρία :
Α. Aναγνώσθηκαν και επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων κ. Προκόπιος διαμαρτυρήθηκε για τη μη ακριβή απόδοση, στο χθεσινό Δελτίο Τύπου (27.2.2007), των υπ’ αυτού λεχθέντων.
Β. H Δ.Ι.Σ. ενημερώθηκε για την επιστολή την οποία απέστειλε το Ηγουμενοσυμβούλιο της Ιεράς Μονής Αγίων Κηρύκου και Ιουλίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, σε απάντηση επιστολής της Ιεράς Συνόδου. Η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε να διαπέμψει την ως άνω επιστολή στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου κ. Μακάριο για την ενημέρωσή του.
Γ. Η Δ.Ι.Σ. ενημερώθηκε για την εκδημία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κυρού Χρυσοστόμου και στο διάλειμμα της Συνεδριάσεως τέλεσε Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του. Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος όρισε Τοποτηρητή της χηρευσάσης Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιο. Από το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου έχει εκδοθεί σχετικό Δελτίο Τύπου.
Δ. Ο Μακαριώτατος ανέγνωσε Εισήγησή του με θέμα: «Σοβούντα σύγχρονα εκκλησιαστικά προβλήματα αμέσου αντιμετωπίσεως».
Αναφέρθηκε στην επικρατούσα διεθνή κατάσταση εξ απόψεως χριστιανικής θρησκείας καθώς και στην ολοένα αυξανόμενη τάση αποχριστιανισμού της Ευρώπης. Ερμήνευσε το φαινόμενο της μεθοδευμένης συστηματικής φθοράς εξαιτίας της εκκοσμικεύσεως της Εκκλησίας, της προβολής των κακώς κειμένων στους κόλπους της Εκκλησίας, την προβολή της σεξουαλικής ασυδοσίας καθώς και της λήψεως από της Ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις νομοθετικών μέτρων για την απώθηση των Χριστιανικών Εκκλησιών στο περιθώριο.
Στη συνέχεια μίλησε για την επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα η οποία παρ’ ότι ανήκει στον ευρωπαϊκό κορμό παρουσιάζει διαφορετικά δεδομένα. Τόνισε ότι η θρησκευτική κατάσταση στην Ελληνική Κοινωνία είναι πολύ καλύτερη αναφορικά με την Ευρώπη, η πίστη του λαού είναι σε υψηλό ποσοστό και επικρατεί η Παραδοσιακή Θρησκευτικότητα.
Παρ’ όλα αυτά διαφαίνεται η σταδιακή απώθηση της Εκκλησίας από τη δημόσια ζωή με τη συστηματική υπονόμευση των θεσμών, τη συνεχή αντιχριστιανική αρθρογραφία, την αλλοτρίωση του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως και την εμμονή στην σκανδαλοθηρία.
Παράλληλα αναφέρθηκε και στα στοιχεία τα οποία συνιστούν τα συμπτώματα της κρίσεως στην Εκκλησία μας και συγκεκριμένα τις ιερατικές κλίσεις, το μορφωτικό επίπεδο των Κληρικών μας, την κρίση στα Κατηχητικά Σχολεία και τη Νεολαία μας, την ανάγκη ενδυνάμωσης του λαϊκού στοιχείου και του Ορθοδόξου Μοναχισμού, την θεσμική αναδιοργάνωση των δομών της Εκκλησίας (επέκταση Συνοδικότητας σε Ιερείς και Λαϊκούς, όριο ηλικίας 80 ετών για τους Ιεράρχες που θα εκλεγούν από τούδε και εις το εξής), τόνισε την ανάγκη της οικονομικής αυτοδυναμίας της Εκκλησίας, την ανάπτυξη περαιτέρω του κοινωνικού έργου της και τέλος το ουσιαστικότερο άνοιγμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τις άλλες Ομολογίες και τα άλλα Θρησκεύματα με στόχους α) την μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεως και β) την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων.
Επί της ως άνω Εισηγήσεως του Μακαριωτάτου ακολούθησε διεξοδική συζήτηση η οποία συνεχίζεται.
Δ. Τέλος η Δ.Ι.Σ. συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.