Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Συνῆλθε σήμερα στήν τρίτη τακτική κατά μῆνα Συνεδρία της ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Χριστοδούλου καί συνέχισε τήν συζήτηση ἐπί τῶν θεμάτων τῆς Ἡμερησίας Διατάξεως. Ἐκ τῆς Συνεδρίας ἀπουσίαζαν οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Μαρωνείας κ. Δαμασκηνός καί Ἰωαννίνων κ. Θεόκλητος.

Γενομένης τῆς προσευχῆς, ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἐπεξειργάσθη τό Καταστατικό τῆς Ἀνωνύμου Ἑταιρείας μέ τήν ἐπωνυμία «Ὑποστήριξη ἐπιχειρησιακῶν καί χρηματοδοτικῶν προγραμμάτων, μελετῶν καί ἔργων Α.Ε.». Σκοπός τῆς Ἑταιρείας αὐτῆς εἶναι ἡ ἐκπόνηση, ἡ διαχείριση καί ἡ παρακολούθηση τῆς ὑλοποιήσεως ἐπιχειρησιακῶν - ἀναπτυξιακῶν προγραμμάτων καί δράσεων στούς τομεῖς τῶν νέων τεχνολογιῶν τῆς ἐκπαιδεύσεως, τοῦ πολιτισμοῦ, τοῦ περιβάλλοντος, τῆς ἐπαγγελματικῆς καταρτίσεως, τῆς ὑγείας καί προνοίας, καθώς καί στήν ἀνάπτυξη καί διαχείριση ἔργων. Διευκρινίζεται ὅτι ἡ σύσταση τῆς Ἑταιρείας αὐτῆς ἦταν ἀπολύτως ἀπαραίτητη γιά τήν πραγματοποίηση τῶν ἔργων τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν ἐπιχορήγηση τῆς Πολιτείας πρός τήν Ἐκκλησία ἀπό τό Γ´ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως.

Ἀκολούθως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος προέβη στήν ἐπιλογή τῶν μελῶν τοῦ πρώτου Δοικητικοῦ Συμβουλίου, τόσον γιά τήν «Α.Ε. Διαχειρίσεως Χώρων Σταθμεύσεως Αὐτοκινήτων», ὅσο καί γιά τήν παροῦσα Ἑταιρεία Ἐφαρμογῆς τῶν Χρηματοδοτικῶν Προγραμμάτων.

Συγκεκριμένα, Πρόεδρος τῆς πρώτης Ἑταιρείας ὡρίσθη νά εἶναι ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γρεβενῶν κ. Σέργιος καί τῆς δεύτερης Ἑταιρείας ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Θωμᾶς Συνοδινός, Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.

Μετά τό διάλειμμα, οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Ἀλεξανδρουπόλεως κ. Ἄνθιμος καί Θηβῶν καί Λεβαδείας κ. Ἱερώνυμος ἐνημέρωσαν τήν Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο γιά τήν συνάντηση πού εἶχαν, σύμφωνα μέ ἀπόφαση τῆς Δ.Ι.Σ. μέ τόν Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτη π. Νεκτάριο Μουλατσιώτη. Μετά τά ἐκτεθέντα ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισε :

1. Νά διαδηλώσει τήν πλήρη διαφωνία της μέ τίς κατά καιρούς πρωτοβουλίες τοῦ π. Νεκταρίου Μουλατσιώτη καί συνεργατῶν του, γιά τίς ὁποῖες καί μεγάλο μέρος τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος ἔχει ἐκφράσει τήν ἀντίθεσή του. Μέ ἔμφαση τονίσθηκε ὅτι ἡ παρουσία τοῦ σχήματος τοῦ Ὀρθοδόξου Κληρικοῦ σέ ἐκκοσμικευμένες ἐκδηλώσεις, ὅπως αὐτές, τῶν ὑπό τοῦ Λαοῦ ἀποκαλουμένων «Παπαροκάδων», εἶναι τελείως ἀντίθετες μέ τήν Ἱερά Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας καί θίγουν ἄμεσα τά ἰδεώδη τοῦ Ὀρθοδόξου Μοναχικοῦ Βίου. Οἱ Μοναχοί εἶναι ἀφιερωμένοι στή λατρεία τοῦ Θεοῦ, στά διακονήματα, στή μετάνοια καί στήν πνευματική ζωή τῶν κελλιῶν τοῦ μονήρους βίου καί ὄχι σέ κοσμικές ἐκδηλώσεις.

2. Νά ἐκφράσει τήν βαθυτάτη θλίψη της καί τήν ἀποδοκιμασία της γιά τίς δηλώσεις πού ἔγιναν στά Μέσα Μαζικῆς Ἐνημερώσεως ἀπό τόν π. Νεκτάριο Μουλατσιώτη, ἐναντίον τῶν Ἱεραρχῶν καί τοῦ Κλήρου γενικῶς τῆς Ἐκκλησίας μας, μέ ἀπαραδέκτους, συκοφαντικούς καί ἀκατονομάστους ὑπαινιγμούς, ὡς καί συκοφαντικές καταγγελίες ὅπως αὐτή περί τῶν ἀποδοχῶν τῶν Ἱερέων καί τῶν Μητροπολιτῶν. Ἡ Ἱερά Σύνοδος καλεῖ τόν π. Νεκτάριο, ἐάν ἔχει οἱαδήποτε συγκεκριμένη καταγγελία γιά παράπτωμα οἱουδήποτε Κληρικοῦ, νά προσέλθει στά Γραφεῖα της καί νά καταθέσει ἐνυπογράφως τήν μήνυσή του καί νά κατονομάσει τούς μάρτυρες.

Στή συνέχεια ἡ Ἱερά Σύνοδος πληροφορηθεῖσα παρά τῶν ὡς ἄνω δύο Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν, τήν δήλωση τοῦ π. Νεκταρίου Μουλατσιώτη ὅτι ἐπιθυμεῖ νά παραμείνει στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἀπό τήν ὁποία προέρχεται, ὑπό τήν προϋπόθεση τῆς τακτοποιήσεως τῆς κανονικότητος τοῦ ἰδίου καί τῶν συνεργατῶν του Κληρικῶν, ἀπεφάσισε κατ' ἄκρα ἐπιείκεια, κατ' ἐξαίρεση καί κατ' οἰκονομία νά παράσχει στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φωκίδος κ. Ἀθηναγόρα την ἔγκρισή της γιά τήν σύσταση Ἡσυχαστηρίου στό Τρίκορφο Λοκρίδος, ὅπου ὁ π. Νεκτάριος, ἐφ' ὅσον μάλιστα ἐδήλωσε ὅτι δέχεται αὐτή τήν τακτοποίηση, σέ συνεγασία καί μέ τήν συγκατάθεση τοῦ οἰκείου Μητροπολίτη καί μέ τήν ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, νά ἐγκαταστήσει, στό ἐκεῖ ὑπάρχον κτιριακό συγκρότημα, τήν Μοναστική Ἀδελφότητα, ὑπό τήν μορφή τοῦ Νομικοῦ Προσώπου Ἰδιωτικοῦ Δικαίου καί γιά τό ὁποῖο θά ἰσχύουν, ὅπως καί περί τῶν ἄλλων Ἡσυχαστηρίων, ὅσα οἱ Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ Νόμοι τοῦ Κράτους ὑπαγορεύουν.

Ἀκολούθως ἡ Ἱερά Σύνοδος συνεζήτησε καί ἀπεφάσισεν ἐπί ὑπηρεσιακῶν θεμάτων.


Ἐκ τοῦ Γραφείου Τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου