Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Τη Δευτέρα 7η Νοεμβρίου ε.έ και ώρα 18:00 μ.μ. συνήλθε σε ολομέλεια στην πρώτη τακτική συνεδρίαση της, στα Γραφεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος η Επιστημονική Επιτροπή Οργάνωσης, Διεξαγωγής και Αξιολόγησης του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα: «Ο Απόστολος Παύλος:Απόστολος της Ελλάδος, Απόστολος της Ευρώπης.»ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Τουριστικής Αναπτύξεως.

Τους προσκεκλημένους από την Αθήνα και την Περιφέρεια, υποδέχθηκε ο Γραμματέας του Συνοδικού Γραφείου των Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Σπυρίδων Κατραμάδος συνεπικουρούμενος από τους συνεργάτες του ως άνω Συνοδικού Γραφείου.

Παρέστησαν όλοι οι συγκροτούντες την Επιστημονική Επιτροπή δηλ. ο Διευθυντής της Αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Αξιότιμος κ. Γεώργιος Κασιμάτης, ως Πρόεδρος Αυτής, ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γεώργιος Κρουσταλλάκης ως Αντιπρόεδρος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Βελεστίνου κ. Δαμασκηνός, ο Ελλογιμώτατος κ. Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Θεολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Σύμβουλος του Υφυπουργού Παιδείας κ. Δημήτριος Αγγελής, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής κ. Γεώργιος Γούσης, η Προϊσταμένη της Διευθύνσεως Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Α’ Αθήνας ερίτιμος κα Ελένη Μαναίου – Παιδάρου, η Προϊσταμένη του Τμήματος Α’ της Διευθύνσεως Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ερίτιμος κα. Αναστασία Πασχαλίδου, ο Αντιπρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Γεώργιος Κούρτης, ο Ελλογιμώτατος κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο Αξιότιμος κ. Θεόδωρος Γεωργάκης, Δήμαρχος Ηλιουπόλεως, η ερίτιμος κα. Παρασκευή Παλαιοπάνου, Δρ. Φιλοσοφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Σχολική Σύμβουλος των Φιλολόγων Νομού Αιτωλοακαρνανίας, η ερίτιμος κα. Αγγελική Ηλιοπούλου – Τσουτσάνη, Σχολική Σύμβουλος του κλάδου ΠΕ 13 Πολιτικών και Νομικών Επιστημών με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, η ερίτιμος κα.Βασιλική Κιτσάκη, Δασκάλα, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, ο αξιότιμος κ. Σπυρίδων Κρουσταλλάκης, Φιλόλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική και την Αξιολόγηση, η ερίτιμος κα.Άννα Πατεστή , Φιλόλογος, Ψυχολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, ο αξιότιμος κ. Βασίλειος Χανδρινός, Θεολόγος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο αξιότιμος κ. Αθανάσιος Ραφτόπουλος, Φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής, η ερίτιμος κα. Δήμητρα Γκίνη, Φιλόλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο αξιότιμος κ. Ηλίας Γεωργιάδης , Καθηγητής Μαθηματικών.

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θερμοπυλών κ. Ιωάννης ξεκίνησε με την σχετική προς τούτο προσευχή και ευχήθηκε υπέρ ευοδώσεως των εργασιών της Επιτροπής.
Ακολούθως ο Πανοσιολογιώτατος π. Σπυρίδων Κατραμάδος δίδοντας τα διοριστήρια σε κάθε μέλος, μετέφερε τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου ο οποίος στήριξε και ενθάρρυνε εξ αρχής την πρωτοβουλία αυτή Εκκλησίας και Πολιτείας και ανέγνωσε το Μήνυμά του.

Ανεφέρθη επίσης, : α)στο ιστορικό της συλλήψεως της ιδέας του εγχειρήματος του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού όπως προέκυψε μέσα από τις επανειλημμένες συνεδριάσεις του Συνοδικού Γραφείου των Προσκυνηματικών Περιηγήσεων, β) στις αναληφθείσες και υλοποιηθείσες με επιτυχία μέχρι σήμερα, ενέργειες για την απρόσκοπτη έγκριση και εξασφάλιση των πολυποίκιλων και πολυεπίδεδων διοικητικών, οργανωτικών προϋποθέσεων υλοποιήσεως του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού για την ανάδειξη, μέσα από την ομαδική εργασία των μαθητών και μαθητριών της Πατρίδας , του έργου του Ιδρυτού της Αποστολικής Εκκλησίας της Ελλάδος Αποστόλου των Εθνών Παύλου, γ) ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία και τις Διοικητικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την άμεση ανταπόκριση στο όραμα που συνεπάγεται η δράση αυτή.

Στη συνέχεια, κατετέθησαν σκέψεις, εποικοδομητικοί συλλογισμοί επί του κειμένου του Διαγωνισμού και αντηλλάγησαν επί μακρόν ιδέες για την περαιτέρω πορεία και τη συνεισφορά των μελών τόσο ως φυσικών προσώπων με το κύρος που απορρέει εκ των θέσεών των όσο και στο σύνολον.
Συγκροτήθηκαν τρεις (3) υποεπιτροπές εργασίας στις οποίες θα συμμετάσχουν τα μέλη της Επιτροπής δηλ. α) Υποεπιτροπή υλοποίησης του Διαγωνισμού, β) Η Υποεπιτροπή δημοσιότητας και γ) Η Υποεπιτροπή οριστικής διαμόρφωσης των κριτηρίων αξιολογήσεως
Τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν ότι ο εν λόγω Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός συγκεντρώνει μια σειρά συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε σχέση με άλλες αντίστοιχες πρωτοβουλίες και Διαγωνισμούς τα οποία συνοψίζονται μεταξύ άλλων στα εξής :

 Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα, έγκριση και τελική διεκπεραίωση κεντρικών φορέων της διοίκησης ήτοι της Εκκλησίας, του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και του Υπουργείου Τουρισμού. Έχει ήδη σκιαγραφηθεί εκ των προτέρων και δημοσιοποιηθεί η όλη πορεία της διεξαγωγής και της αξιολόγησης των τελικών Πορισμάτων. Η Επιτροπή συγκροτείται από επιφανή μέλη της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας. Διασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο η αξιοπιστία και εγκυρότητα του όλου εγχειρήματος.
 Ακολουθήθηκαν και εδώ όλες οι προβλεπόμενες κανονικές, διοικητικές διαδικασίες έγκρισης του από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Εκκλησίας και των Υπουργείων οι οποίες άλλωστε έχουν μακρόχρονη εμπειρία σε ανάλογες δράσεις. Ενσωματώθηκαν οι προτάσεις τους αρμονικά στο αρχικό κείμενο.
 Αξιοποιήθηκαν οι εμπειρίες από άλλες σχετικές προσπάθειες στη χώρα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση .
 Εξασφαλίστηκε η θεωρητική τεκμηρίωση του εγχειρήματος, υιοθετώντας τη δυναμική προσέγγισή του.
 Έχει όλες τις προϋποθέσεις για την επιτυχή έκβασή Του. Αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι έχει ξεκάθαρους σκοπούς και στόχους οι οποίοι καλύπτουν όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής πράξης. Συναφής με αυτούς τους στόχους είναι και η τελική φάση αξιολόγησης των εργασιών των μαθητών / τριών.
Τέλος εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για το αναληφθησόμενο έργο και τις απορρέουσες εξ αυτού δεσμεύσεις και επιβεβαίωσαν την επιθυμία και τη θέλησή τους να συμβάλουν στην ευόδωσή και τελική διεκπεραίωση του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού με όλες τις δυνάμεις τους επικαλούμενοι προς τούτο τις ευχές του Αποστόλου Παύλου.