2ᾳ Ἰανουαρίου 2002
Υπ' αριθμ. 3
Πρός
Τόν Εὐλαβέστατον ῾Ιερόν Κλῆρον
καί τό Χριστεπώνυμον πλήρωμα
τῆς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου.
Εὐλαβέστατοι ῾Ιερεῖς καί λοιποί ἁπαξάπαντες εὐλογημένοι Χριστιανοί, οἱ κατά τήν ῾Ιεράν Μητρόπολιν Σιδηροκάστρου, Χάρις εἴη ὑμῖν ἀπό Θεοῦ Κυρίου Παντοκράτορος.
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, διά τήν ἄπειρον Αὑτοῦ φιλανθρωπίαν ἐνανθρωπήσας πρός σωτηρίαν ἡμῶν, καθίδρυσε τήν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν, πρός τόν σκοπόν τῆς ἑνί ἑκάστῳ τῶν πιστῶν μεταδόσεως τῆς σωτηρίας, διά τῆς διδασκαλίας, τοῦ ἁγιασμοῦ καί τῆς καθοδηγήσεως αὐτῶν ὑπό τῶν Ἀποστόλων καί τῶν διαδόχων αὐτῶν ποιμένων Αὐτῆς. Τούτους δέ καί συνεχιστάς ὥρισε τοῦ ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου Αὑτοῦ κατά τούς σωτηρίους λόγους Αὑτοῦ : «Καθώς ἀπέσταλκέ με ὁ Πατήρ κἀγώ πέμπω ὑμᾶς» (Ἰωαν. κ´, 21). «Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει καί ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμέ ἀθετεῖ, ὁ δέ ἀθετῶν ἐμέ ἀθετεῖ τόν ἀποστείλαντά με» (Λουκ. ι´, 16). «Ὁ δεχόμενος ὑμᾶς ἐμέ δέχεται, καί ὁ ἐμέ δεχόμενος δέχεται τόν ἀποστείλαντά με» (Ἰωαν. ιγ´, 20).
Κατά τήν διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ κέκτηται τό τρισσόν ἀξίωμα συντιθέμενον ὑπό τοῦ Ἀρχιερατικοῦ, Προφητικοῦ καί Βασιλικοῦ. Τοῦτο μετέδωκεν εἰς τούς Ἁγίους Μαθητάς Αὑτοῦ καί Ἀποστόλους, ὅπερ καί μεταδίδεται διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐν τῷ Μυστηρίῳ τῆς Ἱερωσύνης εἰς τούς διαδόχους αὐτῶν. Οὐδέ δύναται, ἵνα νοηθῇ ἡ Ἐκκλησία ἄνευ αὐτῶν. «Χωρίς τούτων Ἐκκλησία οὐ καλεῖται», ἔγραφεν ὁ Ἀποστολικός Πατήρ Ἰγνάτιος ὁ θεοφόρος. Οὔτε σώζεται ὁ πιστός ἐκτός Ἐκκλησίας μένων, ἀλλ' οὔτε καί ὠφελεῖται ἐν αὐτῇ ἄνευ τῶν οἰκονόμων τῶν θείων Μυστηρίων, τῶν ποιμένων Αὑτῆς καί διδασκάλων. «Καί αὐτός ἔδωκε τούς μέν Ἀποστόλους, τούς δέ Προφήτας, τούς δέ Εὐαγγελιστάς, τούς δέ Ποιμένας καί Διδασκάλους, πρός τόν καταρτισμόν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομήν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τήν ἑνότητα τῆς πίστεως καί τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ» (᾿Εφεσίους δ´ 11 - 13). Ἁπάντων τῶν χαρισματούχων τῆς Ἐκκλησίας προεξάρχει ὁ Ἐπίσκοπος, ὁ εἰς τόπον καί τύπον Χριστοῦ εὑρισκόμενος, ὁ ἐγκεχειρισμένος τό ἀνώτατον ἀξίωμα. Πρόδηλος ἄρα καθίσταται ἡ ὑπερτάτη σημασία τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Ἀξιώματος ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ καί ἡ ἀναγκαιότης τούτου.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐν τῇ μερίμνῃ καί στοργῇ Αὑτῆς ὑπέρ τοῦ ποιμνίου τῆς θεοσώστου Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, συνελθοῦσα ἐν τῇ αἰθούσῃ τῶν Συνεδριῶν τοῦ Συνοδικοῦ Μεγάρου τῇ 14ῃ τοῦ μηνός Δεκεμβρίου π.ἔ., ψήφοις κανονικαῖς ἐξελέξατο καί κατέστησεν Μητροπολίτην, εἰς διαδοχήν τοῦ μακαρίᾳ τῇ λήξει ἀοιδίμου Μητροπολίτου Σιδηροκάστρου κυροῦ Ἰωάννου, τόν Πανοσιολογιώτατον Ἀρχιμανδρίτην κ. Μακάριον Φιλοθέου, κληρικόν τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, δεδοκιμασμένον καί ζηλωτήν, δόκιμον ἐργάτην τοῦ Εὐαγγελίου, κήρυκα τοῦ Θείου Λόγου καί ἱκανήν πεῖραν κεκτημένον πρός διεξαγωγήν τοῦ μεγάλου καί ὑψηλοῦ ἔργου τῆς Ἀρχιερατικῆς Διακονίας, τελεσθέντος αὐθημερόν τοῦ Μεγάλου Μηνύματος.
Οὗτος, ψήφῳ καί δοκιμασίᾳ τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν, τῶν συγκροτούντων τήν ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῇ Θείᾳ Χάριτι, ἐχειροτονήθη Ἐπίσκοπος καί Μητροπολίτης τῆς Ἁγιωτάτης Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, τῇ 16ῃ μηνός Δεκεμβρίου π.ἔ., ἐν τῷ Ἱερῷ Καθεδρικῷ καί Μητροπολιτικῷ Ναῷ τῶν Ἀθηνῶν, ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης ῾Ελλάδος κ. Χριστοδούλου, τῇ συμμετοχῇ καί ἑτέρων Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν.
Οὕτως οὖν ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος ἀνεδείχθη τῇ Χάριτι τοῦ Παναγίου καί Τελεταρχικοῦ Πνεύματος γνήσιος, κανονικός καί νόμιμος Ποιμενάρχης καί προστάτης πνευματικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, ἔχων τό δικαίωμα τοῦ εὐλογεῖν καί ἁγιάζειν ἀρχιερατικῶς πάντας τούς Χριστιανούς καί πάντα τά ἀρχιερατικά ἐπιτελεῖν, μετά τῆς τοῦ Ἱεροῦ Συνθρόνου ἐγκαθιδρύσεως, κρίνειν τε καί ἀνακρίνειν πᾶσαν ἐκκλησιαστικήν ὑπόθεσιν κατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί τούς Νόμους.
Ταῦτα ἀγγέλλουσα γηθοσύνως πᾶσιν ὑμῖν ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προτρέπεται καί ἐντέλλεται, ἵνα ὑποδεξάμενοι τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Σιδηροκάστρου, κ. Μακάριον, ὡς κανονικόν καί νόμιμον Ἐπίσκοπον ὑμῶν, πείθησθε καί ὑπείκητε αὐτῷ προθύμως, κατά τό παράγγελμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε, αὐτοί γάρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπέρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες» (Ἑβρ. ιγ´ 17), μνημονεύητε δέ οἱ κληρικοί τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ ἐν πάσαις ταῖς θείαις Λειτουργίαις καί ἱεραῖς Ἀκολουθίαις καί δεήσεσι κατά τήν ἐκκλησιαστικήν τάξιν, ἀπονέμητε δ' αὐτῷ πάντες ὡς Πνευματικῷ Πατρί ὑμῶν πᾶσαν τιμήν.
«Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἴη μετά πάντων ὑμῶν. Ἀμήν». (Β´ Κοριν. ιγ´ 13).
Ἀθήνῃσι τῇ 2ᾳ Ἰανουαρίου τοῦ δισχιλιοστοῦ δευτέρου ἔτους.
† Ὁ Ἀθηνῶν Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Δ Ο Υ Λ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Ζιχνῶν καί Νευροκοπίου Σπυρίδων.
† Ὁ Μαρωνείας καί Κομοτηνῆς Δαμασκηνός.
† Ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος.
† Ὁ Παραμυθίας, Φιλιατῶν καί Γηρομερίου Τίτος.
† Ὁ Ἰωαννίνων Θεόκλητος.
† Ὁ Γρεβενῶν Σέργιος.
† Ὁ Θηβῶν καί Λεβαδείας Ἱερώνυμος.
† Ὁ Κερκύρας καί Παξῶν Τιμόθεος.
† Ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος.
† Ὁ Θήρας, Ἀμοργοῦ καί Νήσων Παντελεήμων.
† Ὁ Ἀργολίδος Ἰάκωβος.
† Ὁ Φωκίδος Ἀθηναγόρας