(Για να διαβάσετε το κείμενο σε μορφή PDF, επιλέξτε εδώ)
Πρωτ. 5365
Διεκπ. 2433
Αθήνα 4ῃ Νοεμβρίου 2015
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 2 9 7 2
Πρός
τόν εὐλαβέστατον ἱερόν κλῆρον καί τό χριστεπώνυμον πλήρωμα
τῆς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Κεφαλληνίας
Εὐλαβέστατοι ἱερεῖς καί λοιποί ἁπαξάπαντες εὐλο-γημένοι Χριστιανοί, οἱ κατά τήν ῾Ιεράν Μητρόπολιν Κεφαλληνίας, Χάρις εἴη ὑμῖν ἀπό Θεοῦ Κυρίου Παντοκράτορος.
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, διά τήν ἄπειρον Αὐτοῦ φιλανθρωπίαν ἐνανθρωπήσας πρός σωτηρίαν ἡμῶν, καθίδρυσε τήν ἁγίαν Ἐκκλησίαν, πρός τόν σκοπόν τῆς ἑνί ἑκάστῳ τῶν πιστῶν μεταδόσεως τῆς σωτηρίας, διά τῆς διδασκαλίας, τοῦ ἁγιασμοῦ καί τῆς καθοδηγήσεως αὐτῶν ὑπό τῶν Ἀποστόλων καί τῶν διαδόχων αὐτῶν ποι-μένων Αὐτῆς. Τούτους δέ καί συνεχιστάς ὥρισε τοῦ ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου Αὐτοῦ κατά τούς σωτηρίους λόγους Αὐτοῦ: «Καθώς ἀπέσταλκέ με ὁ Πατήρ κἀγώ πέμπω ὑμᾶς» (Ἰωάν. κ´, 21). «Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει καί ὁ ἀ-θετῶν ὑμᾶς ἐμέ ἀθετεῖ, ὁ δέ ἀθετῶν ἐμέ ἀθετεῖ τόν ἀ-ποστείλαντά με» (Λουκ. ι´, 16). «Ὁ δεχόμενος ὑμᾶς ἐ-μέ δέχεται, καί ὁ ἐμέ δεχόμενος δέχεται τόν ἀποστείλαντά με» (Ἰωάν. ιγ´, 20).
Κατά τήν διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ἐνανθρωπή-σας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ κέκτηται τό τρισσόν ἀξί-ωμα συντιθέμενον ὑπό τοῦ ἀρχιερατικοῦ, προφητικοῦ καί βασιλικοῦ. Τοῦτο μετέδωκεν εἰς τούς ἁγίους μαθη-τάς Αὐτοῦ καί Ἀποστόλους, ὅπερ καί μεταδίδεται διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐν τῷ Μυστηρίῳ τῆς Ἱερωσύνης εἰς τούς διαδόχους αὐτῶν. Οὐδέ δύναται ἵνα νοηθῇ ἡ Ἐκκλησία ἄνευ αὐτῶν. «Χωρίς τούτων Ἐκκλησία οὐ καλεῖ-ται», ἔγραφεν ὁ ἀποστολικός πατήρ Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος. Οὔτε σῴζεται ὁ πιστός ἐκτός Ἐκκλησίας μένων, ἀλλ' οὔτε καί ὠφελεῖται ἐν αὐτῇ ἄνευ τῶν οἰκονόμων τῶν θείων Μυστηρίων, τῶν ποιμένων αὐτῆς καί διδασκά-λων. «Καί αὐτός ἔδωκε τούς μέν ἀποστόλους, τούς δέ προφήτας, τούς δέ εὐαγγελιστάς, τούς δέ ποιμένας καί διδασκάλους, πρός τόν καταρτισμόν τῶν ἁγίων εἰς ἔρ-γον διακονίας, εἰς οἰκοδομήν τοῦ σώματος τοῦ Χρι-στοῦ, μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τήν ἑνότητα τῆς πίστεως καί τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ» (᾿Εφεσ. δ´, 11 - 13). Ἁπάντων τῶν χαρισματούχων τῆς Ἐκκλησίας προεξάρχει ὁ Ἐπίσκοπος, ὁ εἰς τόπον καί τύπον Χριστοῦ εὑρισκόμενος, ὁ ἐγκεχειρισμένος τό ἀνώτατον ἀξίωμα. Πρόδηλος ἄρα καθίσταται ἡ ὑπερτάτη σημασία τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ καί ἡ ἀναγκαιότης τούτου.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐν τῇ μερίμνῃ καί στοργῇ Αὐτῆς ὑπέρ τοῦ ποιμνίου τῆς θεο-σώστου Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κεφαλληνίας, συνελθοῦσα ἐν τῇ αἰθούσῃ τῶν συνεδριῶν τοῦ Συνοδικοῦ Μεγάρου τῇ 9ῃ τοῦ μηνός Ὀκτωβρίου τοῦ σωτηρίου ἔτους 2015, ψήφοις κανονικαῖς ἐξελέξατο καί κατέστησεν Μητροπολίτην Κε-φαλληνίας, εἰς διαδοχήν τοῦ μακαρίᾳ τῇ λήξει γενομέ-νου Μητροπολίτου κυροῦ Γερασίμου, τόν Πανοσιολογιώ-τατον Ἀρχιμανδρίτην κ. Δημήτριον Ἀργυρόν, ἄχρι τοῦδε κληρικόν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἰωαννίνων, κλη-ρικόν δεδοκιμασμένον καί ζηλωτήν, δόκιμον ἐργάτην τοῦ Εὐαγγελίου, κήρυκα τοῦ θείου λόγου, καί ἱκανήν πεῖραν κεκτημένον, πρός διεξαγωγήν τοῦ μεγάλου καί ὑψηλοῦ ἔργου τῆς ἀρχιερατικῆς διακονίας, τελεσθέντος αὐθημερόν τοῦ Μεγάλου Μηνύματος.
Οὗτος, ψήφῳ καί δοκιμασίᾳ τῶν Σεβασμιωτάτων Μη-τροπολιτῶν, τῶν συγκροτούντων τήν ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῇ θείᾳ Χάριτι, ἐχειροτονήθη Ἐπίσκοπος καί Μητροπολίτης τῆς ἁγιωτάτης Μητροπόλεως Κεφαλληνίας, τῇ 10ῃ μηνός Ὀκτωβρίου 2015, ἐν τῷ Ἱερῷ Ναῷ τοῦ Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου, τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης ῾Ελ-λάδος κ. Ἱερωνύμου, τῇ συμμετοχῇ καί ἑτέρων Σεβασμι-ωτάτων Μητροπολιτῶν.
Οὕτως οὖν ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κεφαλλη-νίας κ. Δημήτριος ἀνεδείχθη τῇ Χάριτι τοῦ Παναγίου καί τελεταρχικοῦ Πνεύματος γνήσιος, κα-νονικός, καί νόμιμος ποιμενάρχης καί προστάτης πνευ-ματικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κεφαλληνίας, ἔχων τό δικαίωμα τοῦ εὐλογεῖν καί ἁγιάζειν ἀρχιερατικῶς πάν-τας τούς χριστιανούς καί πάντα τά ἀρχιερατικά ἐπιτε-λεῖν, μετά τῆς τοῦ Ἱεροῦ Συνθρόνου ἐγκαθιδρύσεως, κρίνειν τε καί ἀνακρίνειν πᾶσαν ἐκκλησιαστικήν ὑπό-θεσιν κατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί τούς Νόμους.
Ταῦτα ἀγγέλλουσα γηθοσύνως πᾶσιν ὑμῖν, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προτρέπεται καί ἐ-ντέλλεται, ἵνα ὑποδεξάμενοι τόν Σεβασμιώτατον Μητρο-πολίτην Κεφαλληνίας κ. Δημήτριον, ὡς κανονικόν καί νόμιμον Ἐπίσκοπον ὑμῶν, πείθησθε καί ὑπείκητε αὐτῷ προθύμως, κατά τό παράγγελμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, «Πεί-θεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε, αὐτοί γάρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπέρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσο-ντες» (Ἑβρ. ιγ´, 17), μνημονεύητε δέ οἱ κληρικοί τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ ἐν πάσαις ταῖς Θείαις Λειτουργίαις καί ἱεραῖς ἀκολουθίαις καί δεήσεσι κατά τήν ἐκκλησι-αστικήν τάξιν, ἀπονέμητε δ' αὐτῷ πάντες ὡς πνευματικῷ πατρί ὑμῶν πᾶσαν τιμήν.
«Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἴη μετά πάντων ὑμῶν. Ἀμήν». (Β´ Κορ. ιγ´, 13).
Ἀθήνῃσι 4ῃ Νοεμβρίου τοῦ δισχιλιοστοῦ δεκάτου πέμπτου ἔτους.
† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Ἠλείας Γερμανός
† Ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος
† Ὁ Ἄρτης Ἰγνάτιος
† Ὁ Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἰγνάτιος
† Ὁ Νικαίας Ἀλέξιος
† Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος
† Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
† Ὁ Καστορίας Σεραφείμ
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἐορδαίας Θεόκλητος
† Ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
† Ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος