(Για να διαβάσετε το κείμενο σε μορφή PDF, επιλέξτε εδώ)
Πρωτ. 5366
Αριθμ. Διεκπ. 2434
Αθήνα 4ῃ Νοεμβρίου 2015
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 2 9 7 3
Πρός
τόν εὐλαβέστατον ἱερόν κλῆρον καί τό χριστεπώνυμον πλήρωμα
τῆς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης καί Σταγῶν
Εὐλαβέστατοι ἱερεῖς καί λοιποί ἁπαξάπαντες εὐλογημένοι Χριστιανοί, οἱ κατά τήν ῾Ιεράν Μητρόπολιν Τρίκκης καί Σταγῶν, Χάρις εἴη ὑμῖν ἀπό Θεοῦ Κυρίου Παντοκράτορος.
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, διά τήν ἄπειρον Αὐτοῦ φιλανθρωπίαν ἐνανθρωπήσας πρός σωτηρίαν ἡμῶν, καθίδρυσε τήν ἁγίαν Ἐκκλησίαν, πρός τόν σκοπόν τῆς ἑνί ἑκάστῳ τῶν πιστῶν μεταδόσεως τῆς σωτηρίας, διά τῆς διδασκαλίας, τοῦ ἁγιασμοῦ καί τῆς καθοδηγήσεως αὐτῶν ὑπό τῶν Ἀποστόλων καί τῶν διαδόχων αὐτῶν ποιμένων Αὐτῆς. Τούτους δέ καί συνεχιστάς ὥρισε τοῦ ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου Αὐτοῦ κατά τούς σωτηρίους λόγους Αὐτοῦ: «Καθώς ἀπέσταλκέ με ὁ Πατήρ κἀγώ πέμπω ὑμᾶς» (Ἰωάν. κ´, 21). «Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει καί ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμέ ἀθετεῖ, ὁ δέ ἀθετῶν ἐμέ ἀθετεῖ τόν ἀ-ποστείλαντά με» (Λουκ. ι´, 16). «Ὁ δεχόμενος ὑμᾶς ἐ-μέ δέχεται, καί ὁ ἐμέ δεχόμενος δέχεται τόν ἀποστεί-λαντά με» (Ἰωάν. ιγ´, 20).
Κατά τήν διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ κέκτηται τό τρισσόν ἀξίωμα συντιθέμενον ὑπό τοῦ ἀρχιερατικοῦ, προφητικοῦ καί βασιλικοῦ. Τοῦτο μετέδωκεν εἰς τούς ἁγίους μαθητάς Αὐτοῦ καί Ἀποστόλους, ὅπερ καί μεταδίδεται διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐν τῷ Μυστηρίῳ τῆς Ἱερωσύνης εἰς τούς διαδόχους αὐτῶν. Οὐδέ δύναται ἵνα νοηθῇ ἡ Ἐκκ-λησία ἄνευ αὐτῶν. «Χωρίς τούτων Ἐκκλησία οὐ καλεῖται», ἔγραφεν ὁ ἀποστολικός πατήρ Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος. Οὔτε σῴζεται ὁ πιστός ἐκτός Ἐκκλησίας μένων, ἀλλ' οὔτε καί ὠφελεῖται ἐν αὐτῇ ἄνευ τῶν οἰκονόμων τῶν θείων Μυστηρίων, τῶν ποιμένων αὐτῆς καί διδασκά-λων. «Καί αὐτός ἔδωκε τούς μέν ἀποστόλους, τούς δέ προφήτας, τούς δέ εὐαγγελιστάς, τούς δέ ποιμένας καί διδασκάλους, πρός τόν καταρτισμόν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομήν τοῦ σώματος τοῦ Χρι-στοῦ, μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τήν ἑνότητα τῆς πίστεως καί τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ» (᾿Εφεσ. δ´, 11 - 13). Ἁπάντων τῶν χαρι-σματούχων τῆς Ἐκκλησίας προεξάρχει ὁ Ἐπίσκοπος, ὁ εἰς τόπον καί τύπον Χριστοῦ εὑρισκόμενος, ὁ ἐγκεχειρισμένος τό ἀνώτατον ἀξίωμα. Πρόδηλος ἄρα καθίσταται ἡ ὑπερτάτη σημασία τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ καί ἡ ἀναγκαιότης τούτου.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐν τῇ μερίμνῃ καί στοργῇ Αὐτῆς ὑπέρ τοῦ ποιμνίου τῆς θεοσώστου Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης καί Σταγῶν, συνελθοῦσα ἐν τῇ αἰθούσῃ τῶν συνεδριῶν τοῦ Συνοδικοῦ Μεγάρου τῇ 9ῃ τοῦ μηνός Ὀκτωβρίου τοῦ σωτηρίου ἔτους 2015, ψήφοις κανονικαῖς ἐξελέξατο καί κατέστησεν Μητροπολίτην Τρίκκης καί Σταγῶν, εἰς διαδοχήν τοῦ παραιτηθέντος λόγῳ γήρατος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κυρίου Ἀλεξίου, τόν Πανοσιολογιώτατον Ἀρχιμανδρίτην κ. Χρυσόστομον Νάσην, ἄχρι τοῦδε κληρικόν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης καί Σταγῶν, κληρικόν δεδοκιμασμένον καί ζηλωτήν, δόκιμον ἐργάτην τοῦ Εὐαγγελίου, κήρυκα τοῦ θείου λόγου, καί ἱκανήν πεῖραν κεκτημένον, πρός διεξαγωγήν τοῦ μεγάλου καί ὑψηλοῦ ἔργου τῆς ἀρχιερατικῆς διακονίας, τελεσθέντος αὐθημερόν τοῦ Μεγάλου Μηνύματος.
Οὗτος, ψήφῳ καί δοκιμασίᾳ τῶν Σεβασμιωτάτων Μη-τροπολιτῶν, τῶν συγκροτούντων τήν ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῇ θείᾳ Χάριτι, ἐχειροτονήθη Ἐπίσκοπος καί Μητροπολίτης τῆς ἁγιωτάτης Μητροπόλεως Τρίκκης καί Σταγῶν, τῇ 11ῃ μηνός Ὀκτωβρίου 2015, ἐν τῷ Ἱερῷ Ναῷ τοῦ Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου, τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. Ἱερωνύμου, τῇ συμμετοχῇ καί ἑτέρων Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν.
Οὕτως οὖν ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Τρίκκης καί Σταγῶν κ. Χρυσόστομος ἀνεδείχθη τῇ Χάριτι τοῦ Παναγίου καί τελεταρχικοῦ Πνεύματος γνήσιος, κανονικός, καί νόμιμος ποιμενάρχης καί προστάτης πνευματικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης καί Σταγῶν, ἔχων τό δικαίωμα τοῦ εὐλογεῖν καί ἁγιάζειν ἀρχιερατικῶς πάντας τούς χριστιανούς καί πάντα τά ἀρχιερατικά ἐπιτελεῖν, μετά τῆς τοῦ Ἱεροῦ Συνθρόνου ἐγκαθιδρύσεως, κρίνειν τε καί ἀνακρίνειν πᾶσαν ἐκκλησιαστικήν ὑπόθεσιν κατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί τούς Νόμους.
Ταῦτα ἀγγέλλουσα γηθοσύνως πᾶσιν ὑμῖν, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προτρέπεται καί ἐντέλλεται, ἵνα ὑποδεξάμενοι τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Τρίκκης καί Σταγῶν κ. Χρυ-σόστομον, ὡς κανονικόν καί νόμιμον Ἐπίσκοπον ὑμῶν, πείθησθε καί ὑπείκητε αὐτῷ προθύμως, κατά τό παράγγελμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε, αὐτοί γάρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπέρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες» (Ἑβρ. ιγ´, 17), μνημονεύητε δέ οἱ κλη-ρικοί τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ ἐν πάσαις ταῖς Θείαις Λει-τουργίαις καί ἱεραῖς ἀκολουθίαις καί δεήσεσι κατά τήν ἐκκλησιαστικήν τάξιν, ἀπονέμητε δ' αὐτῷ πάντες ὡς πνευματικῷ πατρί ὑμῶν πᾶσαν τιμήν.
«Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἴη μετά πάντων ὑμῶν. Ἀμήν». (Β´ Κορ. ιγ´, 13).
Ἀθήνῃσι 4ῃ Νοεμβρίου τοῦ δισχιλιοστοῦ δεκάτου πέμπτου ἔτους.
† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Ἠλείας Γερμανός
† Ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος
† Ὁ Ἄρτης Ἰγνάτιος
† Ὁ Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἰγνάτιος
† Ὁ Νικαίας Ἀλέξιος
† Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος
† Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
† Ὁ Καστορίας Σεραφείμ
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἐορδαίας Θεόκλητος
† Ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
† Ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Μεθώνης Κλήμης