Πρός
Τόν Ἐξοχώτατον
κ.Πέτρον Εὐθυμίου.
Ὑπουργόν Ἐθνικῆς Παιδείας
καί Θρησκευμάτων.
Ἐ ν τ α ῦ θ α.
Ἐξοχώτατε κύριε Ὑπουργέ,
Κρίνομεν σκόπιμον καί ἀπαραίτητον, ὅπως θέσωμεν ὑπ' ὄψιν τῆς ὑμετέρας ἐξοχότητος ἕνα ἰδιαιτέρως σοβαρόν πρόβλημα, τό ὁποῖον ἤδη ἐπεσήμαναν καί ἀντιμετώπισαν τά λοιπά Εὐρωπαϊκά Κράτη διά μέτρων δραστικῶν καί δι' ἱδρύσεως ἐξειδικευμένων Κρατικῶν Ὑπηρεσιῶν. Εἰς περίπτωσιν τυχόν ἀδιαφορίας αἱ ἐντεῦθεν συνέπειαι εἶναι σοβαρώταται καί καταλήγουν εἰς ἐπηρεασμόν συνειδήσεων, καταστροφήν προσωπικότητος καί οἰκογενειακά δράματα. Μέχρι στιγμῆς ἡ Ἐκκλησία ἀντιμετωπίζει τό πρόβλημα τοῦτο, ὅμως ἄνευ ἀντιστοίχου κρατικῆς δράσεως δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπάρξουν ἀποτελέσματα.
Πρόκειται, ἐξοχώτατε κύριε Ὑπουργέ, περί τοῦ θέματος τῆς δραστηριότητος τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν (σεκτῶν), ἰδίᾳ ἐκείνων αἱ ὁποῖαι ἀναπτύσσουν καταστροφικήν καί ἀντικοινωνικήν δρᾶσιν, πρός ἀντιμετώπισιν τοῦ ὁποίου τά Εὐρωπαϊκά Κράτη (ὡς ἐπεξηγοῦμεν περαιτέρω ἀναλυτικώτερον) ἔχουν πολλαπλῶς εὐαισθητοποιηθῆ καί ἤδη ἤρχισαν νά λαμβάνουν ἱκανά προστατευτικά τῆς κοινωνίας μέτρα. Ἀσφαλῶς τυγχάνουν ὑμῖν γνωσταί πλεῖσται ὅσαι περιπτώσεις (ἐκ τῶν ὅσων ἐδημοσιεύθησαν κατά καιρούς εἰς τόν Τύπον) νεαρῶν κυρίως ἀτόμων, τά ὁποῖα πλειστάκις παρασύρονται καί προσχωροῦν εἰς αἱρέσεις καί παραθρησκευτικάς ὀργανώσεις, αἱ ὁποῖαι ἐν συνεχείᾳ διά καταλλήλων συνειδησιακῶν καί ὑποσυνειδησιακῶν τεχνικῶν ἐπιτυγχάνουν νά καθιστοῦν αὐτά ὄργανά των μέ πλήρη καταστροφήν τῆς προσωπικότητός των. Μή ὑπαρχούσης ἐν προκειμένῳ καταλλήλου Κρατικῆς Ὑπηρεσίας πρός προστασίαν ἔναντι τῶν ἐν λόγῳ καταστροφικῶν ἐνεργειῶν οἱ γονεῖς, φίλοι καί συγγενεῖς τῶν ἀτόμων τούτων προσέρχονται συχνότατα εἰς τήν Ἐκκλησίαν, καταγγέλλουν πλῆθος τοιούτων προσηλυτιστικῶν ἐνεργειῶν καί προβλημάτων καί ζητοῦν βοήθειαν, διά νά δυνηθοῦν νά σώσουν τά τέκνα των καί τούς συγγενεῖς των ἀπό τά πλοκάμια τῶν ὡς ἄνω ὀργανώσεων. Βεβαίως, ἡ Ἐκκλησία πέραν τοῦ νά καταγράφη τά περιστατικά ταῦτα καί νά ἀπευθύνη λόγους παρηγορίας καί νά συμπαρίσταται ἠθικῶς πρός τούς ἐν λόγῳ θιγομένους γονεῖς καί συγγενεῖς, ἐπιλαμβάνεται τῶν περιπτώσεων καί ἀναπτύσσει ἐξόχως εὐεργετικήν δρᾶσιν πρός ἐπιστηριγμόν μέν τῶν πληγεισῶν οἰκογενειῶν, ἐπιστροφήν δέ - εἰ δυνατόν - τῶν δυστυχῶν θυμάτων ἐκ τῆς πλάνης των καί ἐπανεντάξεως αὐτῶν εἰς τό κοινωνικόν σῶμα. Ὅμως ἡ Ἐκκλησία ἀκόμη καί ἄν καταγγελθοῦν εἰς Αὐτήν ἀξιόποινοι πράξεις δέν ἔχει τήν δυνατότητα νά προσφύγη εἰς τήν ποινικήν δικαιοσύνην ὡς μή δυναμένη νά παραστῆ ὡς πολιτικῶς ἐνάγουσα, λόγῳ μή ὑπάρξεως ἀμέσου προσωπικῆς ζημίας δυναμένης νά ἀποτιμηθῆ εἰς χρῆμα.
Θά πρέπη ὡς ἐκ τούτου, κύριε Ὑπουργέ, νά καταστήσωμεν ὑμᾶς κοινωνόν σωρείας τοιούτων περιπτώσεων, αἱ ὁποῖαι ἀποτελοῦν σοβαρώτατα οἰκογενειακά δράματα συνεπαγόμενα κατ' οὐσίαν ἀπώλειαν τέκνων καί νεαρῶν ἀτόμων κυρίως, τά ὁποῖα καθίστανται οὕτῳ (λόγῳ μεταβολῆς χαρακτῆρος κατόπιν καταστροφικῶν μεθόδων ἐπί τῆς προσωπικότητος αὐτῶν) σκληρά καί ἀνάλγητα πρός τούς γονεῖς, συγγενεῖς καί φίλους. Βεβαίως τά παρασυρόμενα νεαρά ἄτομα ἀποτελοῦν τόν κύριον ὄγκον τῶν προαναφερομένων περιπτώσεων.Ὅμως προσεγγίζονται καί στρατολογοῦνται καί πολλά ἄλλα ἄτομα (κυρίως ἀφελεῖς) οὐχί νεαρᾶς ἡλικίας, μέ συνέπειαν ἔτι περισσότερα οἰκογενειακά δράματα καί οἰκογενειακάς ἀναστατώσεις. Ἐνίοτε ἡ καταστροφική ἐν προκειμένῳ δρᾶσις τῶν διαφόρων αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν φθάνει μέχρι σοβαρῶν βλαβῶν τῆς ὑγείας ἐπιβεβαιωθεισῶν καί ὑπό τῆς δικαιοσύνης (π.χ. αἱ περί τοῦ σωματείου Κ.Ε.Φ.Ε. - νῦν "Ἑλληνική Ἐκκλησία τῆς Σαηεντολογίας" ἀποφάσεις, τοῦ Πρωτοδικείου Ἀθηνῶν 7380/96, καί τοῦ Ἐφετείου Ἀθηνῶν 10493/97 κλπ.), ἀλλά καί μέχρι διαπράξεως ἀνθρωποκτονιῶν (π.χ. ἤδη κρατοῦνται εἰς τάς φυλακάς οἱ ὀπαδοί τοῦ νεοσατανισμοῦ, οἱ ὁποῖοι ἐπεδίδοντο εἰς ἀνθρωποκτονίας).
Ὅπως ἀντιλαμβάνεσθε ὅμως ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν τοιούτων περιπτώσεων δέν εἶναι δυνατόν νά φθάση μέχρι τῶν δικαστηρίων, διότι οἱ γονεῖς καί οἱ συγγενεῖς τῶν παρασυρθέντων δέν ἐνδιαφέρονται νά καταδικάσουν τούς ὑπαιτίους, ἀλλά νά ἐπανακτήσουν τά τέκνα των καί τούς λοιπούς οἰκείους των, ὁπότε μία τυχόν καταδίκη τῶν ὑπαιτίων (ἡ ὁποία ἀσφαλῶς θά ἐσκλήρυνε τήν θέσιν τῶν τέκνων των κλπ.) οὐδόλως ἐνδιαφέρει αὐτούς. Ἔχομεν λοιπόν πρό ὀφθαλμῶν σωρείαν βαρυτάτων παρανομιῶν, αἱ ὁποῖαι δέν δύνανται νά φθάσουν ἐνώπιον τῆς δικαιοσύνης διά λόγους κοινωνικούς καί ἐξωδικαιϊκούς.
Τό περιγραφόμενον ἀνωτέρω φαινόμενον δέν εἶναι βεβαίως μόνον ἑλληνικόν, ἀλλ' ὑπάρχει ἐπί βάσεως πανευρωπαϊκῆς. Ἤδη τό Εὐρωπαϊκόν Κοινοβούλιον καί τό Συμβούλιον τῆς Εὐρώπης ἔχουν δραστηριοποιηθῆ καί ἔχουν ἀπευθύνει σειράν Ψηφισμάτων καί Συστάσεων πρός τάς χώρας - μέλη τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως, διά τῶν ὁποίων καλοῦν τάς κυβερνήσεις των νά λάβουν σοβαρά μέτρα πρός πάταξιν τοῦ ἀπαραδέκτου διά τήν σύγχρονον κοινωνίαν φαινομένου τούτου. Τά κοινοβούλια τῶν Εὐρωπαϊκῶν Κρατῶν ἤδη εὐαισθητοποιήθησαν καί συνέταξαν πολυσελίδους ἐκθέσεις περί τῆς καταστροφικῆς δράσεως τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν, τά δέ Εὐρωπαϊκά Κράτη ἐκινητοποιήθησαν ἐντονώτατα ἔφθασαν δέ μέχρι καί τῆς ἱδρύσεως Κρατικῆς Ὑπηρεσίας πρός καταπολέμησιν τῶν καταστροφικῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν. Ἐν πάσῃ δυνατῇ συντομίᾳ ἐπιτρέψατέ μας νά ἐκθέσωμεν ὑμῖν κατωτέρω τά ἐν προκειμένῳ στοιχεῖα:
1) Ἡ Κοινοβουλευτική Συνέλευσις τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης διά τῆς ἀπό 29.11.1991 Ἐκθέσεως αὐτῆς προβαίνει εἰς τήν διαπίστωσιν, ὅτι αἱ δραστηριότητες ὡρισμένων αἱρέσεων παραβιάζουν τήν δημοσίαν τάξιν καί προτείνει εἰς τά Εὐρωπαϊκά Κράτη τήν δημιουργίαν Ὑπηρεσίας καταχωρήσεως τῶν τοιούτων ὀργανώσεων καί πληροφορήσεως τοῦ κοινοῦ περί τῶν παρανόμων ἐπιδιώξεων αὐτῶν. Περαιτέρω ἀναφέρει, ὅτι τό ἐν λόγῳ φαινόμενον ἔχει λάβει μεγάλην ἔκτασιν, αἱ ἐν προκειμένῳ δέ καταστροφικαί ὀργανώσεις ἐπωφελοῦνται τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας των Εὐρωπαϊκῶν Κρατῶν καί τῆς θρησκευτικῆς οὐδετερότητος αὐτῶν. (συνημ.ἀριθμ.1).
2) Τό ἴδιον ὄργανον (Κοινοβουλευτική Συνέλευσις τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης) τό ἔτος 1992 προβαίνει πλέον εἰς διατύπωσιν Συστάσεως πρός τά Εὐρωπαϊκά Κράτη, διά τῆς ὁποίας καλεῖ ταῦτα, ὅπως λάβουν νομοθετικά μέτρα κατά τῶν καταστροφικῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν καί προωθήσουν προγράμματα σπουδῶν πρός ἀντικειμενικήν ἐνημέρωσιν ἐπί τῆς φύσεως τῆς δραστηριότητος τῶν σεκτῶν. (συνημ.ἀριθμ.2)
3) Τό ἴδιον ὄργανον, τό ἔτος 1999 προβαίνει εἰς τήν διατύπωσιν νέας Συστάσεως, διά τῆς ὁποίας καλεῖ τά Εὐρωπαϊκά Κράτη ὅπως λάβουν σοβαρά μέτρα πρός προστασίαν τῶν ἀτόμων, τά ὁποῖα εἶναι εὐάλωτα εἰς τήν δραστηριότητα τῶν αἱρέσεων καί τῶν σεκτῶν, λῆψιν καταλλήλων νομοθετικῶν μέτρων καί ἐπιβολήν κυρώσεων ἐναντίον τῶν ὡς ἄνω ὀργανώσεων. Ἐπίσης προτείνει τήν δημιουργίαν κέντρων πληροφορήσεως τοῦ κοινοῦ περί τῶν ἀληθῶν ἐπιδιώξεων τῶν ὀργανώσεων τούτων. (συνημ.ἀριθμ.3).
4) Τήν 22.5.1984 τό Εὐρωπαϊκόν Κοινοβούλιον ἐκδίδει Ψήφισμα διά τοῦ ὁποίου καλεῖ τά Εὐρωπαϊκά Κράτη, ὅπως μή ἐπιτρέπουν τήν αὐτοδικαίαν ἵδρυσιν καί νομιμοποίησιν τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν καί ὅπως λάβουν κατάλληλα μέτρα πρός προστασίαν τῶν πολιτῶν ἔναντι τῆς καταστροφικῆς δράσεως τῶν προαναφερομένων ὀργανώσεων. Ἰδίᾳ ἐπισημαίνει τό γεγονός ὅτι αἱ ὀργανώσεις αὗται καλύπτονται ὑπό τόν μανδύα κοινωφελῶν ὀργανώσεων. Τό Ψήφισμα τέλος προτείνει τήν ἵδρυσιν Κρατικῶν Ὑπηρεσιῶν πρός προστασίαν τῶν θυμάτων τῶν ἐν λόγῳ ὁμάδων. (συνημ.ἀριθμ.4).
5) Τήν 29.2.1996 τό Εὐρωπαϊκόν Κοινοβούλιον ἐκδίδει νέον Ψήφισμα, ἐπισημαῖνον τήν καταστροφικήν δραστηριότητα τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκευτικῶν ὁμάδων - σεκτῶν, ἡ ὁποία ἀνάγεται εἰς τήν διάπραξιν ἀξιοποίνων πράξεων (π.χ. παραβιάσεις τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου ὅπως κακομεταχείρησιν, σεξουαλικήν βίαν, ἐγκλεισμούς, σωματεμπορίαν, πρόκλησιν ἐπιθετικῆς συμπεριφορᾶς, προπαγάνδαν ρατσιστικῶν ἰδεολογιῶν, φορολογικάς ἀπάτας, ξέπλυμα χρημάτων, ἐμπόριον ὅπλων, παράνομον ἄσκησιν ἰατρικοῦ ἐπαγγέλματος, παραβάσεις ἐργατικῶν νόμων κλπ.). Περαιτέρω τό Ψήφισμα ζητεῖ, ὅπως τά ἐν λόγῳ ἀδικήματα διωχθοῦν καί προτρέπει τά Εὐρωπαϊκά Κράτη ὅπως ἐλέγχουν εἰς ποίας ὀργανώσεις χορηγοῦν τό καθεστώς θρησκευτικῶν ὀργανώσεων καί νά μή ἀναγνωρίζουν αὐτάς αὐτομάτως ὡς τοιαύτας, καθόσον αὗται ἐμφανίζονται συχνάκις μέ παραπλανητικόν προσωπεῖον. Εἰς περιπτώσεις δέ ἐμπλοκῆς αὐτῶν εἰς ἐγκληματικάς δραστηριότητας νά αἵρεται τό καθεστώς τοῦτο. (συνημ.ἀριθμ.5).
6) Τήν 17.2.1998 τό Εὐρωπαϊκόν Κοινοβούλιον ἐκδίδει τρίτον Ψήφισμα, διά τοῦ ὁποίου καλεῖ τά Εὐρωπαϊκά Κράτη, ὅπως λάβουν μέτρα ἐναντίον τῆς παρανόμου καί καταστροφικῆς δράσεως τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν, εἰς τάς ὁποίας, ἐφ' ὅσον ἐνέχονται εἰς τοιαύτας δραστηριότητας, δέν θά πρέπη νά χορηγεῖται τό καθεστώς τῶν θρησκευτικῶν ὀργανώσεων. (συνημ.ἀριθμ.6).
Τά ὡς ἄνω Ψηφίσματα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου καί αἱ Συστάσεις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Συνελεύσεως τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης ἐλήφθησαν σοβαρῶς ὑπ' ὄψιν ὑπό ἀρκετῶν Εὐρωπαϊκῶν Κρατῶν, τά ὁποῖα προέβησαν, ἀφ' ἑνός εἰς σύνταξιν ἐκθέσεων τῶν κοινοβουλίων των καί ἀφ' ἑτέρου εἰς ἵδρυσιν Κρατικῶν Ὑπηρεσιῶν καταπολεμήσεως τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων καί τῶν σεκτῶν. Ἐν πάσῃ δυνατῇ συντομίᾳ (ἐπιφυλασσόμενοι δέ ὅπως παράσχωμεν ὑμῖν πλήρη καί λεπτομερῆ πληροφόρησιν ἐάν θεωρήσητε τοῦτο ἀπαραίτητον, παραθέτομεν πρός ὑμετέραν ἐνημέρωσιν τά κάτωθι πληροφοριακά στοιχεῖα:
1. ΓΑΛΛΙΑ: Ἡ Γαλλική Ἐθνοσυνέλευσις, τό ἔτος 1996, ἐκυκλοφόρησεν ὀγκώδη ἔκθεσιν περί τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων, βασισθεῖσαν εἰς προηγουμένην ἔκθεσιν εἰδικῆς ἐπιτροπῆς (Les Sectes en France Rapport Νο 2468). Ἡ ἐν λόγῳ ἔκθεσις διαπιστώνει ἐν τέλει, ὅτι οἱ προσχωροῦντες εἰς τάς ἐπικινδύνους αἱρέσεις ὑφίστανται, μεταξύ τῶν ἄλλων, καί ἀπώλειαν τῆς προσωπικῆς των ταυτότητος καί προσωπικότητος, ζητεῖ ἀπό τό κράτος νά ἱδρύση ἀντιαιρετικήν ὑπηρεσίαν καί νά θεσπίση ἀντιαιρετικήν νομοθεσίαν (Legislation antisectes).
Τό Γαλλικόν κράτος, ἀποδεχόμενον τάς προτάσεις τῆς κοινοβουλευτικῆς ἐκθέσεως προέβη ἤδη ἀπό τῆς 9.5.1996 εἰς τήν ἵδρυσιν ἀντιαιρετικῆς ὑπηρεσίας (Διάταγμα 98-890/9.5.1996) ὑπό τόν τίτλον "Διϋπουργικόν Παρατηρητήριον ἐπί τῶν Αἱρέσεων". Τό ἔτος 1998 (Διάταγμα 98-890/7.10.1998) ἱδρύεται κανονική καί πλήρης κρατική ὑπηρεσία (Διϋπουργική Ἀποστολή γιά τήν καταπολέμησιν τῶν Αἱρέσεων) (ἤδη συνέταξεν τήν ἔκθεσιν τοῦ ἔτους 2000) μέ κεντρικάς καί περιφερειακάς ὑπηρεσίας ἀνά ἕκαστον αὐτῆς νομόν, μέ ἁρμοδιότητας τήν παρακολούθησιν τῆς ἐκνόμου καί καταστροφικῆς δράσεως τῶν σεκτῶν, τήν λῆψιν τῶν ἀναγκαίων μέτρων κατ' αὐτῶν, τήν πληροφόρησιν τοῦ κοινοῦ, τήν κινητοποίησιν τῆς Ἀστυνομίας κλπ. Περαιτέρω ὁ Γάλλος Ὑπουργός Νεότητος διά τῶν ἀπό 21.4.1996 καί 29.4.1999 ἐγκυκλίων αὐτοῦ πρός τάς ὑπ' αὐτόν Ὑπηρεσίας ἐντέλλεται, ὅπως λάβουν τά κατάλληλα μέτρα κατά τῆς ὡς ἄνω δράσεως τῶν αἱρέσεων, ὅπως εἰδοποιοῦν τόν ἁρμόδιον εἰσαγγελέα καί ὅπως ὁρίσουν ἀνά ἑκάστην Νομαρχίαν ἕνα ἁρμόδιον ὑπάλληλον ἐπί τῆς ἐκνόμου δράσεως τῶν αἱρέσεων. Ὁ δέ Γάλλος Ὑπουργός Δικαιοσύνης διά τῆς ἀπό 5.3.1996 ἐγκυκλίου αὐτοῦ ζητεῖ ἀπό τούς Εἰσαγγελεῖς ὅπως ἀσκοῦν ποινικάς διώξεις ἐπί πάσης παρανόμου δράσεως τῶν αἱρέσεων, ἀσχέτως ἐάν αὕτη ἀφορᾶ εἰς θέματα θρησκευτικά ἤ ἄλλα. Τέλος, ὑπάρχει σωρεία ἀποφάσεων τῶν γαλλικῶν δικαστηρίων, αἱ ὁποῖαι καταδικάζουν ὑπαιτίους διά τάς ὡς ἄνω πράξεις (πάντα τά στοιχεῖα ταῦτα εὑρίσκονται εἰς χεῖρας ἡμῶν καί εἶναι πάντοτε εἰς τήν διάθεσιν ὑμῶν).
2. ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Ἡ Γερμανική Ὁμοσπονδιακή Βουλή ἐξέδωσε, τήν 9.6.1998, ὀγκώδη ἔκθεσιν περί τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν (Drucksache Νο 13/10950/9.6.98) διά τήν σύνταξιν τῆς ὁποίας συνεβουλεύθη καί Ἕλληνα εἰδικόν ἐπιστήμονα. Ἡ ἐν λόγῳ ἔκθεσις παραθέτει ἐκτενεῖς ἀναφοράς εἰς τήν τοιαύτην ἔκνομον δρᾶσιν καί ἀναφέρει σωρείαν περιπτώσεων ἀποδεικνυουσῶν τοῦτο ἀπολύτως. Ἡ ἐν λόγῳ ἔκθεσις προτείνει τήν ἵδρυσιν Κρατικῶν Ὑπηρεσιῶν προστασίας τῶν πολιτῶν ἐκ τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων καί ἐπισημαίνει, ὅτι τοῦτο ἀποτελεῖ συνταγματικήν ἐπιταγήν διά τό κράτος. Ἐπίσης προτείνει τήν κρατικήν χρηματοδότησιν ἰδιωτικῶν πρωτοβουλιῶν ἁρμοδίων περί τήν προστασίαν τῆς κοινωνίας ἐκ τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων. Εἰς ἐφαρμογήν τῶν ἐν λόγῳ προτάσεων ἤδη εἰς τά γερμανικά κρατίδια ἱδρύθησαν τοπικαί κρατικαί ὑπηρεσίαι, συσταθεῖσαι διά νόμου, ἔχουσαι τήν προαναφερομένην ἁρμοδιότητα καί κυρίως ἐκδίδουσαι συνεχῶς ἀνακοινώσεις καί προειδοποιήσεις πρός τό κοινόν καί πρός τούς συλλόγους γονέων περί τοῦ ποία αἵρεσις ἤ παραθρησκευτική ὁμάς τυγχάνει ἐπικίνδυνος καί πῶς νά προστατεύωνται οἱ πολίται καί οἱ νέοι. Εἶναι χαρακτηριστικόν, ὅτι πολλαί αἱρέσεις καί παραθρησκευτικαί ὀργανώσεις προσέφυγαν εἰς τά διοικητικά δικαστήρια αἰτούμεναι τήν ἀκύρωσιν ἤ τήν ἀπαγόρευσιν ἐκδόσεως τοιούτων κρατικῶν προειδοποιήσεων, πλήν ὅμως αἱ προσφυγαί των ἀπερρίφθησαν ἅπασαι.
3. ΑΥΣΤΡΙΑ: Τήν 20.8.1998 ἐδημοσιεύθη εἰς τήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως τοῦ αὐστριακοῦ κράτους ὁ νόμος περί ἱδρύσεως Κρατικῆς Ὑπηρεσίας τεκμηριώσεως πληροφοριῶν περί θεμάτων αἱρέσεων. Ἡ ἐν λόγῳ Ὑπηρεσία ἤδη ἱδρύθη καί λειτουργεῖ ὅπως περίπου καί αἱ ἀντίστοιχοι γερμανικαί Ὑπηρεσίαι.
4. ΑΓΓΛΙΑ: Εἰς τήν Ἀγγλίαν ἤδη ἀπό ἀρκετῶν ἐτῶν λειτουργεῖ ἡ ὑπηρεσία ὑπό τόν τίτλον ANS ἀποτελουμένη ὑπό πανεπιστημιακῶν καθηγητῶν, ἡ ὁποία παρακολουθεῖ τήν δρᾶσιν τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν - σεκτῶν καί ἐνημερώνει τάς ἐνδιαφερομένας καί ἐμπλεκομένας κρατικάς ἐν προκειμένῳ Ὑπηρεσίας. Συντάσσει τακτικῶς ἐκθέσεις περί τῆς ἐπικινδύνου δράσεως τῶν αἱρέσεων, τάς ὁποίας ὑποβάλλει εἰς τήν Κυβέρνησιν.
5. ΒΕΛΓΙΟΝ: Τό Βελγικόν Κοινοβούλιον, τόν Ἀπρίλιον τοῦ 1997, ἐδημοσίευσεν ἔκθεσιν τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ἐπιτροπῆς Ἐρευνῶν, ἀναφερομένην εἰς τήν ἐπικίνδυνον δρᾶσιν τῶν αἱρέσεων καί τῶν παραθρησκειῶν - σεκτῶν, προτείνει δέ τήν ἵδρυσιν κρατικῶν ὑπηρεσιῶν πρός προστασίαν τῆς κοινωνίας καί ἰδίᾳ τῆς νεότητος ἐκ τῆς τοιαύτης καταστροφικῆς δράσεως τῶν αἱρέσεων.
6. ΕΛΒΕΤΙΑ: Ἡ ἀρχή ἐγένετο ἀπό τό καντόνιον τῆς Γενεύης, ὅπου τό Ὑπουργεῖον Δικαιοσύνης καί Δημοσίας Τάξεως ἐδημοσίευσε μίαν προκήρυξιν πρός ἐνημέρωσιν τοῦ κοινοῦ, περί τῆς ἐπικινδύνου καί καταστροφικῆς δράσεως ὡρισμένων αἱρέσεων καί παραθρησκευτικῶν ὁμάδων, βασιζομένην εἰς τήν ἔκθεσιν ἐμπειρογνωμόνων τῆς Γενεύης.
7. Θά ἠδυνάμεθα νά ἀναφέρωμεν σωρείαν ἄλλων περιπτώσεων (π.χ. ἡ Γερμανία δέν ἐπιτρέπει τόν διορισμόν δημοσίων ὑπαλλήλων ἐφ' ὅσον ἀνήκουν εἰς ὡρισμένην αἵρεσιν, ἡ Ἀγγλία δέν χορηγεῖ ἄδειαν ἱδρύσεως ναῶν καί εὐκτηρίων οἴκων εἰς ὡρισμένην ὁμάδα, ἡ Αὐστρία διέλυσεν ὡρισμένην θρησκευτικήν ὀργάνωσιν, ἡ δέ τοιαύτη ἀπόφασίς της ἐπεκυρώθη καί ὑπό τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, ἠρνήθη δέ νά ἀναγνωρίσει ὡς θρησκείας μεγάλον ἀριθμόν αἱρέσεων καί παραθρησκευτικῶν ὁμάδων κλπ.). Ὅμως φρονοῦμεν, ὅτι τά ὡς ἄνω στοιχεῖα, εἶναι ἐπαρκῆ καί κατά πάντα ἔγκυρα καί πειστικά. Ἕν μόνον ἐπί πλέον στοιχεῖον προσθέτομεν ἐνταῦθα ἤτοι, ὅτι ὁ προσηλυτισμός τιμωρεῖται εἰς ἅπαντα σχεδόν τά Εὐρωπαϊκά Κράτη. Ἐκ τούτου ἀποδεικνύεται ὅτι αἱ εὐρωπαϊκαί κυβερνήσεις ἤδη διέγνωσαν τόν κίνδυνον ἐκ τῆς καταστροφικῆς δραστηριότητοςτῶν προαναφερομένων ὁμάδων καί ἐνδιαφέρονται διά τήν πάταξιν καί ἐξουδετέρωσιν αὐτῆς.
Ἐξοχώτατε κύριε Ὑπουργέ,
Εἴμεθα βέβαιοι, ὅτι ὡς δημόσιος ἄνδρας ὑπεύθυνος καί διορατικός ἔχετε ἤδη ἀντιληφθῆ, εἰς ὅλην του τήν ἔκτασιν, τόν ὡς ἄνω ἐπισημαινόμενον κίνδυνον διά τήν κοινωνίαν καί ἰδίᾳ διά τήν νεότητα ἐκ τῆς κακοβούλου καί καταχρηστικῆς ἀσκήσεως τοῦ δικαιώματος τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας ὑπό ὡρισμένων αἱρέσεων καί παραθρησκευτικῶν ὁμάδων. Ἤδη, ὡς προανεφέραμεν, εἰς τήν πατρίδα ἡμῶν ὑπό συγκεκριμένης ὁμάδος ἐξ αὐτῶν διεπράχθησαν μέχρι καί στυγεραί, καί εἰδεχθεῖς ἀνθρωποκτονίαι. Ὑπό ἄλλων ἔχουν παρασυρθῆ πλῆθος ἀτόμων κυρίως νέων, ἀλλά καί μεγαλυτέρων, ἰδίως ἀφελῶν, ἀγαθῶν ἤ γενικώτερον μή ἐνημερωμένων περί τῶν ἐν προκειμένῳ σοβαρωτάτων κινδύνων (εἰς τήν Ὑπηρεσίαν αἱρέσεων τῆς Ἐκκλησίας προσέρχονται τακτικώτατα γονεῖς καί ἄλλοι, ἐκθέτοντες ἐξόχως δραματικάς καταστάσεις ἀτόμων παρασυρθέντων καί ἐν συνεχείᾳ καταστραφέντων ψυχικῶς, κοινωνικῶς καί οἰκονομικῶς, ὑποστάντων ἀλλοίωσιν προσωπικότητος κλπ.).
Εἶναι δυνατόν τό Κράτος νά μένη ἀδιάφορον ἐνώπιον τοσούτων πολλαπλῶν δραματικῶν καταστάσεων; Εἶναι δυνατόν νά ἀγνοήσωμεν ὅτι οἱ σημερινοί νέοι διερευνοῦν συνεχῶς κείμενα εἰς τό INTERNET; Ἐάν πληκτρολογήσητε εἰς οἱανδήποτε συσκευήν, τάς λέξεις "σατανάς", "σατανιστής", "ἑωσφόρος" κ.τ.τ. θά διαπιστώσητε ὅτι ἐμφανίζονται σωρεία ἐλκυστικῶν κειμένων, εὐχερέστατα δυναμένων νά παρασύρουν οἱονδήποτε νέον εἰς πλῆθος σατανιστικῶν ἐκδηλώσεων καί ἰδεολογιῶν. Ἐπισημαίνομεν, ὅτι ὑπάρχει σελίς ὑπό τόν τίτλον "Νέα τῆς κόλασης", ἐπίσης σελίς "δέκα λόγοι πού εἶναι πολύ θαυμάσιο νά εἶναι κανείς σατανιστής" κλπ. Ἀπό δημοσιεύσεις περιοδικῶν, τά ὁποῖα ἀναγινώσκονται κυρίως ὑπό νέων, πληροφορούμεθα ὅτι διοργανώνονται πλῆθος ἐκδηλώσεων ὑπό μουσικῶν συγκροτημάτων μέ σατανιστικόν περιεχόμενον, ἤδη ἀπηγορευμένον εἰς ἄλλας χώρας καί μάλιστα εἰς δημοσίους χώρους, ὡς τό Ὀλυμπιακόν Στάδιον, μέ ἀπροβλέπτους καί καταστροφικάς συνεπείας διά τήν Ἑλληνικήν νεολαίαν. Εἶναι δυνατόν οἱ νέοι νά ἀφήνωνται ἀπροστάτευτοι ὥστε νά παρασύρωνται τοσοῦτον εὐχερῶς νά μή ὑπάρχη δέ οὐδεμία ἐπίσημος κρατική ἀνακοίνωσις προειδοποιητική;
Ἐπί τοῦ προκειμένου ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος διαθέτει μέγα πλῆθος στοιχείων περί τῆς τοιαύτης ἐπικινδύνου δράσεως ὡρισμένων αἱρέσεων καί παραθρησκευτικῶν ὁμάδων καί εἶναι πάντοτε εἰς τήν διάθεσιν ὑμῶν. Ἐπιθυμοῦμε δέ ὅπως πληροφοριακῶς ἐπισημάνομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ ἁρμοδία Συνοδική Ἐπιτροπή ἐπί τῶν Αἱρέσεων καί τό ἀντίστοιχον Γραφεῖον τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς μελετοῦν ἐπί καθημερινῆς βάσεως τά δημιουργούμενα ὑπό τῆς δραστηριότητος τῶν ποικιλωνύμων αἱρέσεων καί τῶν σεκτῶν προβλήματα καί προσφέρουν πᾶσαν ἠθικήν βοήθειαν καί συμπαράστασιν εἰς θύματα καί τάς οἰκογενείας αὐτῶν, εἰς πληθώραν περιπτώσεων. Ὡσαύτως διά τῆς ὀργανώσεως κληρικολαϊκῶν συνάξεων, ὁμιλιῶν, συνεδρίων, συνεντεύξεων, ἐντύπων καί ἐκπομπῶν ἐπιδιώκουν τήν ἐνημέρωσιν τοῦ Λαοῦ περί τοῦ χαρακτῆρος καί τοῦ κοινωνικοῦ μεγέθους τοῦ προβλήματος καί τῆς ἀπειλῆς ἐκ τῆς δραστηριότητος τῶν ὁμάδων τούτων.
Περαιτέρω, ἔχοντες ὑπ' ὄψιν τάς καταστροφικάς συνεπείας ἐκ τῆς δραστηριότητος τῶν αἱρέσεων καί τῶν σεκτῶν ἰδιαιτέρως εἰς τάς Βαλκανικάς χώρας, αἵτινες ἀπροετοίμαστοι ἀντιμετωπίζουν τήν ἐπέλασιν τῶν οὕτω καλουμένων ἐν τῷ ἐξωτερικῷ "καταστροφικῶν λατρειῶν", ἤ "ἐλευθεριοκτόνων ὁμάδων", συγκαλοῦμεν κατ' ἔτος Πανορθόδοξον Συνδιάσκεψιν, εἰς τήν ὁποίαν συμμετέχουν οἱ ἐντεταλμενοι τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί μελετοῦν τούς ποιμαντικούς τρόπους ἀντιμετωπίσεως τοῦ προβλήματος. Εἰς τάς Συνδιασκέψεις ταύτας προσφέρομεν τάς γνώσεις καί τήν ἐμπειρίαν ἡμῶν καί εἰς τάς ἀδελφάς Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας τῶν Βαλκανίων πρός ἐνίσχυσιν τῶν προσπαθειῶν αὐτῶν διά τήν ἀντιμετώπισιν τοῦ προβλήματος.
Φρονοῦμεν ὅτι ταῦτα πάντα εἶναι ἐπαρκῆ διά νά καταστήσουν φανερόν τόν σοβαρώτατον κίνδυνον ὅστις ἀπειλεῖ τήν νεολαίαν, ἀλλά καί ἄλλα ἄτομα ἀπληροφόρητα, εὔπιστα, μειωμένης ἀντιστάσεως, ἤ εὐκόλως παρασυρόμενα ὑπό τῶν ὡραιοποιημένων, παραπλανητικῶν δέ καί κασταστροφικῶν ὑποσχέσεων καί τῶν σκοτεινῶν ἐπιδιώξεων τῶν ὡς ἄνω ὀργανώσεων.
Εἴμεθα βέβαιοι, Ἐξοχώτατε κύριε Ὑπουργέ, ὅτι ἡ ὑπευθυνότης καί ἡ εὐαισθησία αἱ ὁποῖαι διακρίνουν ὑμᾶς, ἀλλά καί τό δεδομένον ἐνδιαφέρον ὑμῶν ὑπέρ τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου καί δή τῆς νεολαίας, θά ὁδηγήσουν ὑμᾶς εἰς τήν ἀπόφασιν λήψεως τῶν ἀναγκαίων μέτρων διά τήν προστασίαν τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας ἐκ τῆς καταστροφικῆς δραστηριότητος ὡρισμένων αἱρέσεων καί σεκτῶν ἰδιαιτέρως δέ εἰς τήν σύστασιν Εἰδικῆς Κρατικῆς Ἐπιτροπῆς διά τήν μελέτην καί παρακολούθησιν τοῦ προβλήματος τῆς δραστηριότητος τῶν ποικίλων σεκτῶν καί τῆς λήψεως τῶν ἀναγκαίων μέτρων, κατά τάς Συστάσεις καί τά
Ψηφίσματα τῆς Εὐρώπης καί τά πρότυπα τῶν ἄλλων χωρῶν τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως.
Κοινοποίησις:
- Σ.Ε. ἐπί τῶν Αἱρέσεων.
Παρ' ἡμῖν.